برق، الکترونیک، الکتروتکنیک، مکاترونیک، پزشکی، کشاورزی

برق، الکترونیک، الکتروتکنیک، مکاترونیک، پزشکی، کشاورزی و

برق، الکترونیک، الکتروتکنیک، مکاترونیک، پزشکی، کشاورزی

برق، الکترونیک، الکتروتکنیک، مکاترونیک، پزشکی، کشاورزی و

داده هایی در مورد برق، الکترونیک، الکتروتکنیک، مکاترونیک، پزشکی، کشاورزی و

تبلیغات
آخرین نظرات

ماء الشعیرها بهترین رفع کننده تشنگی هستند

ShahBaz | شنبه, ۶ تیر ۱۳۹۴، ۰۳:۰۹ ب.ظ

ماء الشعیرها بهترین رفع کننده تشنگی هستند

تاریخ ثبت
سه شنبه ۱ مرداد ۱۳۹۲

بسمه تعالی

سید محمد موسوی محقق، درمانگر و عضو هیات جامع طب ایرانی اسلامی در گفتگو با ایمنا بیان داشت: از آنجا که مزاج روزه گرم و خشک است و تابستان و شدت هوای گرم خود نیز با دارا بودن مزاج گرم و خشک مزید بر علت است با گیاه راوند که آن هم دارای مزاج گرم و خشک است، مطابقت ندارد بنابراین نمی‌تواند برای روزه‌داران ‌در این فصل مناسب باشد.
وی بهتر دانست که بجای استفاده از شربت گیاه راوند از جایگزین‌های دیگری از جمله ماءالشعیر، شربت لیمو، شربت نارنج و یا شربت سکنجبین که در رفع عطش روزه داران بسیار مطلوب و موثر است، بهره برد.
شربت‌‌های موثردر رفع تشنگی
ماءالشعیر
موسوی ماءالشعیر را بهترین رفع‌کننده تشنگی روزه داران دانست و در توضیح تهیه آن گفت: مقداری جو را با ۱۰-۱۵ برابر آب بخیسانند و روی حرارت قرار دهند، به محض شکفته شدن جوها، آن را از روی حرارت برداشته و صاف کنند و سرد کرده و نیم گرم بنوشند.
وی با تاکید بر آنکه این شربت در تسکین تشنگی تأثیر بسیار دارد؛ افزود: به علاوه ماءالشعیر خلط‌های سوخته و نامناسب را از بدن خارج می‌کند.
شربت لیمو
وی ادامه داد: شربت لیمو نیز از بهترین نوع مایعات برای رفع تشنگی است، مقداری شکر را در ظرفی بریزند و آنقدر آبلیموی تازه بر آن بفشارند که رویش را بگیرد، سپس یک شبانه روز مخلوط را در ظرفی در بسته در دمای معمولی نگهداری کنند، سپس صاف کرده و با قدری دیگر آب لیمو، روی حرارت به قوام آورند. مایه شربت فوق را در هنگام مصرف با آب رقیق کرده و بنوشند.
شربت نارنج یا بالنگ 
این محقق همچنین گفت: شربت نارنج یا بالنگ نیز در رفع تشنگی مفید است که برای تهیه آن باید آب بالنگ یا آب نارنج را به مقدار ۴۰۰ گرم با دو سوم آن شکر بر روی حرارت ملایم به قوام آورند و موقع مصرف رقیق کرده و بنوشند. وی خاطر نشان کرد: این شربت علاوه بر رفع عطش مقوی قلب و مغز بوده و مانع اخلاط در بدن می‌شود.
شربت سکنجبین
این درمانگر شربت سکنجبین ساده را نیز در رفع عطش در این ماه مؤثر دانست و افزود: می‌توان در هنگام مصرف کمی تخم خرفه نیز به آن اضافه کرد.
آب‌میوه و میوه‌های ضد عطش 
وی علاوه بر این آب انواع میوه‌ها از جمله انار، سیب، به و گلابی ضمن مناسب بودن در تقویت معده برای رفع تشنگی در این ماه بسیار کارآمد ذکر نمود و افزود: مصرف میوه‌هایی از جمله خیار، هندوانه، خربزه، انگور، گلابی و زردآلوی تازه یا برگه زردآلو خیسانده در آب و آلبالو در ماه رمضان نیز برای جلوگیری از تشنگی در طول روز مفید است و البته باید توجه داشت که مصرف میوه‌ها باید حداقل ۱-1/5 ساعت با زمان غذا خوردن فاصله داشته باشد.
همچنین بهتر است از سبزیجاتی از جمله کاهو و برگ خرفه به صورت خام و پخته در این ماه استفاده شود.


خبرگزاری ایمنا: ماء الشعیرها بهترین رفع کننده تشنگی هستند.

نظرات  (۲)

سلام وبلاگ خیلی خوبی داری یه سری هم به وبلاگ من بزن راستی نظر یادت نره.
  ‏«استیکر ماه خدا» را در بازار اندروید ببین:
http://cafebazaar.ir/app/?id=gifpak.stickers.src

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی