برق، الکترونیک، الکتروتکنیک، مکاترونیک، پزشکی، کشاورزی

برق، الکترونیک، الکتروتکنیک، مکاترونیک، پزشکی، کشاورزی و

برق، الکترونیک، الکتروتکنیک، مکاترونیک، پزشکی، کشاورزی

برق، الکترونیک، الکتروتکنیک، مکاترونیک، پزشکی، کشاورزی و

داده هایی در مورد برق، الکترونیک، الکتروتکنیک، مکاترونیک، پزشکی، کشاورزی و

تبلیغات
آخرین نظرات

ربات‌های خودآگاه، معمای انسانی را حل کردند!

ShahBaz | شنبه, ۲۳ آبان ۱۳۹۴، ۱۲:۴۵ ق.ظ

ربات‌های خودآگاه، معمای انسانی را حل کردند!

بیگ بنگ: در آزمایشی که توسط پروفسور «سلما برینگسجورد» از موسسه پلی‌تکنیک Rensselaer نیویورک انجام شد، ربات ثابت کرد که قادر است به یک معمای منطقی پاسخ دهد.

self-aware-robotبه گزارش بیگ بنگ به نقل از ایسنا، معمای اصلی بدین ترتیب است که یک شاه سه مرد دانا را به کشورش فرا می‌خواند و به آنها یک کلاه آبی یا سفید می‌دهد تا بر سرشان بگذارند. آنها باید بدون برقراری ارتباط با یکدیگر، رنگ کلاهی که دیگران پوشیده‌اند را تشخیص دهند. تاکنون فقط انسان‌ها و نه ربات‌ها قادر به حل این معما بوده‌اند.

در نسخه جدید از این معما که توسط پروفسور برینگسجورد ارائه شده بود، ربات‌ها طوری برنامه‌ریزی شده بودند که باور کنند به دو مورد از آنها قرص گیج‌کننده داده شده که موجب می‌شد توانایی تکلمشان را از دست دهند. در واقع زمانی که برنامه‌ریز دگمه موجود بر روی سر ربات را فشار می‌داد، ربات‌ها قدرت تکلمشان را از دست می‌دادند. یکی از ربات‌ها دارای دگمه تلقینی بود و قدرت تکلم آن حفظ می‌شد. زمانی که محقق از سه ربات پرسید که چه قرصی را دریافت کرده‌ بودند، رباتی که قادر به تکلم بود پاسخ داد “نمی‌دانم.” ویدئوی مربوطه را در زیر مشاهده کنید:

دانلود ویدئو

این ربات سپس از جا برخاست و دستش را تکان داد و افزود: حالا می‌دانم. من توانستم ثابت کنم که به من قرص گیج‌کننده داده نشده بود. در واقع، ربات توانایی درک قوانین رقابت، تشخیص صدای خود و نشان‌دادن سطحی از خودآگاهی را دارد که بر اساس آن خود را از سایر ربات‌ها متمایز کرد. این تحقیق در آینده دریچه‌ای را برای ارائه ربات‌هایی باز می‌کند که دارای خودآگاهی هستند.

نظرات  (۱)

  • محمد هادی
  • سلام 
    می شود این ها را خرید؟😀

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی