برق، الکترونیک، الکتروتکنیک، مکاترونیک، پزشکی، کشاورزی

برق، الکترونیک، الکتروتکنیک، مکاترونیک، پزشکی، کشاورزی و

برق، الکترونیک، الکتروتکنیک، مکاترونیک، پزشکی، کشاورزی

برق، الکترونیک، الکتروتکنیک، مکاترونیک، پزشکی، کشاورزی و

داده هایی در مورد برق، الکترونیک، الکتروتکنیک، مکاترونیک، پزشکی، کشاورزی و

تبلیغات
آخرین نظرات

تبدیل پایان نامه به کتاب

ShahBaz | جمعه, ۲۷ اسفند ۱۳۹۵، ۰۸:۲۷ ب.ظ

توجه: در تبدیل پایان نامه به کتاب و چاپ کتاب از پایان نامه توجه کنید از همکاری با مراکز مرتبط با تهیه و فروش پایان نامه و همچنین مراکز تبلیغاتی غیر تخصصی چاپ کتاب(نظیر مراکز چاپ کاتالوگ و بروشور) اکیدا پرهیز کنید. منبع درآمد اصلی اینگونه مراکز فروش فایل کتاب شما به دیگران است.

مزایای چاپ کتاب در انتشارات آرنا:

۱- حفظ امتیاز و حق چاپ کتاب برای صاحب اثر برای همیشه.(قرارداد نوع۳ و ۴)
۲- عرضه کتاب در کتابخانه دیجیتال کتاب انتشارات  (در صورت درخواست صاحب اثر) www.digi.arnabook.ir
۳- عرضه کتاب در فروشگاه اینترنتی انتشارات  (قرارداد نوع۳) www.arnabook.ir
۴- طرح جلد رایگان

 مدت زمان تبدیل پایان نامه به کتاب:

صفحه آرایی: ۵ روز کاری( در صورت تحویل فایل صفحه آرایی شده، این زمان صرفه جویی می شود)

فیپا:۱۵ روز کاری

مجوز ارشاد: ۵ روز کاری(برای کتابهای علوم محض مانند ریاضی و شیمی و مهندسی) تا ۷۵ روز( برای کتابهای حوزه علوم انسانی). مدت زمان صدور مجوز ارشاد از حیطه اختیارات ناشر خارج است.

چاپ: حداکثر۱۵ روز

کل روند قانونی چاپ کتاب از ۳۰ روز تا ۹۰ روز بستگی به موضوع کتاب زمان خواهد برد. و این زمان برای تمام ناشران یکسان می باشد.

سوال: کتابی دارم در حوزه علوم انسانی، انتشارات ….. به من گفته حداکثر ۳۰ روزه تحویل میدیم.

پاسخ: به احتمال فراوان کتابی در زمان گفته شده به دست شما نخواهد رسید و در غیر اینصورت قطعا کتاب شما یا با فیپای جعلی به دست شما خواهد رسید و یا بدون مجوز ارشاد چاپ شده است و ممکن است عواقب سنگینی برای شما داشته باشد. این را به یاد داشته باشید مدت زمان صدور مجوز ارشاد برای تمام ناشران یکسان و به صورت سیستمی است.

سایت وزارت ارشاد نسبت به این موضوع اخطار داده است.


 

چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟

تبدیل پایان نامه به کتاب و چاپ کتاب علاوه بر اینکه باعث پیشرفت علمی کشور و مانع بلااستفاده ماندن ذخایر تحقیقاتی علمی می شود، یک فرصت بسیار مناسب برای تقویت رزومه محسوب می شود.

بسیاری از دانشجویان متقاضی دکتری که در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل می  کنند از امتیازاتی که چاپ کتاب برای آنها در مصاحبه دکتری می تواند داشته  باشد اطلاعی ندارند و یا غافل هستند.

دانشجویان متقاضی شرکت کننده در مقطع دکتری و همچنین اساتید دانشگاه که  در حال تبدیل وضعیت به اعضا هیات علمی دانشگاه می باشند می توانند رزومه  خود را با تبدیل مقاله و پایان نامه خود به کتاب تقویت کرده و از امتیازات  چاپ کتاب در این زمینه استفاده نمایند. ما این امکان را برای شما فراهم  خواهیم کرد تا بتوانید با حداقل هزینه پایان نامه و مقالات خود را به کتاب  تبدیل کنید. تبدیل پایان نامه به کتاب شرایط خاصی را نمی طلبد و افراد  متقاضی می توانند با کمی تغییرات در پایان نامه خود امکان تبدیل پایان نامه به کتاب را فراهم آورند.

برای تبدیل پایان نامه به کتاب موارد زیر را  رعایت نمایید:

۱- در متن پایان نامه هر کجا که کلمه پایان نامه، مقاله، تحقیق و امثال آن آورده شده است را به کتاب تبدیل کنید و عبارات استاد راهنما-استاد مشاور و هر گونه نشانه ای از پایان نامه بودن از فایل حذف شود.

۲- دقت داشته باشید که تمام پایان نامه ها در سایز A4 تایپ شده اند و  برای تبدیل پایان نامه به کتاب باید به سایز استاندارد وزیری و یا رقعی جهت چاپ و تبدیل شدن به کتاب در آیند. البته امکان چاپ به همان صورت A4 (سایز  رحلی) وجود دارد ولی مرسوم نیست.

۳- معمولا پایان نامه ها دارای فهرست مفصلی در مورد مطالب، عکس ها و  همچنین نمودارها و جداول هستند که باید به صورت یک فهرست مناسب برای کتاب و به صورت کلی درآید، فهرست عکس ها و نمودارها و جداول را حذف کنید.

۴-سعی کنید پایان نامه خود را ویرایش نمایید. چکیده و فرضیه را حذف و یا ویرایش و به فصول کتاب اضافه کنید.

۵-فهرست منابع را به صورت کلی و یکجا در انتهای کتاب بیاورید.سعی کنید تا جای ممکن خلاصه باشد و تکرار در آن وجود نداشته باشد.

برای تبدیل سایز کتاب به سایز مناسب در محیط ورد ابتدا باید سایز مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

برای تبدیل کتاب به سایز رقعی اندازه سایز را ۱۴٫۵ در ۲۱ و Margins را ۲ بگذارید.

برای تبدیل کتاب به سایز وزیری اندازه سایز را ۱۷٫۵ در ۲۵ و Margins را ۲٫۲ بگذارید.

پس از تبدیل، جداول و نمودارهای داخل متن را چک کنید که به هم نریخته  باشند در صورت به هم ریختن جداول و نمودارها دوباره آنها را به صورت دلخواه مرتب کنید.

در این مرحله در صورتی که خودتان بخواهید صفحه آرایی را انجام دهید  اقدام به صفحه آرایی نمایید و فایل نهایی را به صورت pdf را به ناشر تحویل  نمایید و در صورتی که بخواهید صفحه آرایی توسط انتشارات انجام شود فقط پس  از تبدیل سایزها و مرتب کردن جداول و نمودارها فایل را تحویل انتشارات  دهید.

نکاتی درباره صفحه آرایی و آماده کردن فایل برای کسانی که خود میخواهند صفحه آرایی کتاب خود را انجام دهند:

برای بدست آوردن تعداد حدودی صفحات کتاب خود می توانید بدین صورت عمل کنید:

برای تبدیل کتاب به سایز رقعی اندازه سایز را ۱۴٫۵ در ۲۱ و Margins را ۲ بگذارید.

برای تبدیل کتاب به سایز وزیری اندازه سایز را ۱۷٫۵ در ۲۵ و Margins را ۲٫۲ بگذارید.

تمامی فاصله ها به سانتی متر هستند. 
برای آماده کردن فایل کتاب اندازه ها را به روشی که ذکر شد تنظیم کنید. برای شماره گذاری صفحات دقت کنید که شماره گذاری دقیقا از همان صفحه اول شروع میشود. در واقع صفحه بسم ا… صفحه شماره یک است.(شماره گذاری صفحات را بصورت شروع الفبایی و بعد عددی نگذارید).
بهترین کار برای درست عمل کردن به این صورت است که کتابی را که تقریبا هم موضوع کتاب شماست به دست بگیرید و مطابق با آن صفحات خود را تنظیم کنید.
صفحه۱: بسم ا…. صفحه ۲:سفید صفحه۳: عنوان کتاب و نام نویسنده یا مترجم صفحه۴: این صفحه مختص فیپا و شناسنامه کتاب است که توسط ناشر تهیه میشود که شمامیتوانید آن را سفید بگذارید. 
صفحات بعدی شامل فهرست، مقدمه، تقدیم و …… و مطالب اصلی است که کاملا میتوانید با سلیقه خود آن را تکمیل نمایید.
نوع فونت: در واقع هیچ قانون و استاندارد اجباری برای تعیین نوع فونت کتاب وجود ندارد و کاملا سلیقه ای میباشد.البته برای متون فارسی حتما از فونت فارسی استفاده نمایید.
شما میتوانید کل کتاب خود را با توجه به سلیقه خودتان صفحه آرایی نمایید. گذاردن هدر و نوع چینش آن و شماره صفحات نیز سلیقه ای است.فقط باید دقت نمایید که در صورتی که هدرهای متفاوت برای صفحات زوج و فرد در نظر گرفته اید باید شماره صفحه حتما در قسمت بیرونی کتاب قرار گیرد.شماره صفحه در صفحات فرد منتهی الیه سمت چپ و صفحات زوج منتهی الیه سمت راست باشد.

در پایان فایل رو به صورت پی دی اف درآورده و پس از چک کردن ،تحویل انتشارات دهید.


انواع قرارداد با انتشارات برای تبدیل پایان نامه به کتاب:

انتشارات  به ۲ روش اقدام به قبول اثر و عقد قرار داد با صاحبان اثر جهت تبدیل پایان نامه به کتاب می نماید. سیاست کلی انتشارات  چاپ بر اساس تقاضا می­ باشد. بدیهی است انتشارات هیچگونه توضیحی در مورد دلیل عدم قبول اثر و یا نوع قرارداد پیشنهادی خود به صاحب اثر نخواهد داد.

دقت نمایید که در انتخاب قراردادهای پیشنهادی توسط انتشارات تصمیم نهایی خود را اتخاذ نماید زیرا تغییر نوع قرارداد پس از عقد قرارداد به هیچ وجه امکان­پذیر نمی­باشد.

انتشارات به دو صورت حضوری و غیرحضوری(راه دور) اقدام به عقد قرارداد می­نماید.( این انتشارات اولین ناشر مبتکر قرارداد غیرحضوری(راه دور) می باشد که متاسفانه برخی از مراکز علاوه بر دزدی مطلب و محتوا از سایت انتشارات  اقدام به کپی این قرارداد نیز کرده اند).

شرایط عمومی:

۱- داشتن مدرک دانشگاهی و یا مدرک مبتنی بر تحصیل در زمینه اثر در مورد کتاب­های دانشگاهی و تخصصی،

۲-ویراستاری اثر به عهده صاحب اثر بوده و صاحب اثر باید فایل نهایی بدون غلط و تغییرات را به انتشارات تحویل دهد.

انواع قرارداد:

    قرارداد نوع سوم: واگذاری چاپ اول

این نوع قرارداد ابتکاری انتشارات آرنا میباشد.و تاکنون هیچ ناشری این نوع قرارداد را نداشته است. هدف از این نوع قرارداد فقط کمک به نویسندگان برای انتشار کتابشان با کمترین هزینه ممکن است. نویسندگانی با آثار قابل قبول که به هر دلیل موفق به انتشار کتابشان نشده اند.

در این نوع قرارداد  صاحب اثر فقط انتشار نوبت اول اثر خود را به انتشارات واگذار می­نماید و با پرداخت مبلغ ۶۰۰۰۰۰ تومان به انتشارات(هزینه شابک و فیپا و مجوز ارشاد)حق چاپ و امتیاز اثر بعد از چاپ اول را در اختیار خود خواهد داشت.(پرداخت مبلغ به انتشارات پس از صدور فیپای کتابخانه ملی خواهد بود. در قرارداد نوع ۳ انتشارات حق انتشار و فروش تا ۱۰۰۰نسخه فقط برای چاپ اول را خواهد داشت). سیاست کلی انتشارات  چاپ بر اساس تقاضا می­ باشد چاپ کتاب بر اساس میزان تقاضا برای آن کتاب خواهد بود.(با توجه به میزان فروش و به صورت مرحله ای چاپ خواهد شد).

 کتابهای چاپ شده با این نوع قرارداد در فروشگاه اینترنتی انتشارات عرضه خواهد شد. نسخه چاپی کتابهای ادبی و عمومی درنمایشگاه بین المللی کتاب عرضه خواهد شد.

در صورت درخواست صاحب اثر انتشارات آرنا آمادگی عرضه رایگان نسخه الکترونیکی اثر در کتابخانه دیجیتال انتشارات آرنا(digi.arnabook.ir) را دارد. در صورت انتخاب عرضه رایگان الکترونیکی توسط صاحب اثر، نسخه چاپی برای فروش عرضه نخواهد شد.

در این نوع قرارداد ۱۰ جلد کتاب چاپی(بالای۳۰۰صفحه ۵جلد) به عنوان هدیه به صاحب اثر داده میشود و تا تاریخ یکسال از زمان انتشار اثر به تعداد درخواستی صاحب اثر(حداقل ۵۰جلد) و با اعلام قبلی، کتاب با ۵۰درصد تخفیف از قیمت پشت جلد در اختیار صاحب اثر قرار خواهد گرفت.در این نوع قرارداد هیچ پولی به صاحب اثر پرداخت نمی شود.

در قرارداد نوع ۳ امتیاز کتاب در اختیار صاحب اثر بوده و بلافاصله بعد از انتشار اثر، صاحب اثر اجازه عقد قرارداد با هر ناشر دیگری را دارد.

بسیاری از افراد تمایل برای سرمایه گذاری بر روی اثر خود را ندارند با این حال تمایلی هم به واگذاری حق امتیاز کتاب خود برای همیشه به ناشر را ندارند. این نوع قرارداد می­تواند برای این­گونه افراد جذاب باشد. 

در قرارداد نوع سوم در صورت صفحه­ آرایی توسط انتشارات  هزینه آن به عهده صاحب اثر خواهد بود.(هرصفحه ۶۰۰ الی ۸۰۰ تومان)صفحه آرایی با ورد انجام می شود.

در صورت صفحه آرایی توسط نویسنده , باید فایل به صورت پی دی اف تحویل انتشارات شود. راهنمای صفحه آرایی را از اینجا ببینید.

ویراستاری اثر به عهده صاحب اثر بوده و صاحب اثر باید فایل نهایی بدون غلط و تغییرات را به انتشارات تحویل دهد. 

 


  قرارداد نوع چهارم: سرمایه­ گذاری مؤلف(چاپ افست)

انتشارات در قبول و رد اثر برای چاپ مختار می باشد و هیچگونه توضیحی در مورد دلیل عدم قبول اثر صاحب اثر نخواهد داد.

هشدار: قبل از هرگونه تصمیمی در مورد چاپ کتابتان توجه داشته باشید که اگر قصد شما از چاپ کتاب  درآمدزایی است، در تصمیم خود برای سرمایه گذاری تجدیدنظر کنید.

در این نوع قرارداد کلیه هزینه ­های چاپ و انتشار اثر به عهده صاحب اثر بوده و حق چاپ اثر کاملا در اختیار صاحب اثر می­باشد. کلیه کتابها بعد از چاپ به تعداد به صاحب اثر تحویل خواهد شد.
انتشارات  در شروع کار با شما قراردادی می­بندد که در آن مشخصات کتاب و نام نویسنده و تیراژ موردنظر و مبلغ قرارداد قید شده و حق چاپ کتاب برای همیشه در اختیار خودتان باقی می­ماند و چنانچه در آینده خواستید می­توانید برای چاپ مجدد کتاب خود به هر انتشارات دیگری مراجعه کنید.

هزینه چاپ کتاب:(قرارداد نوع۴)

هزینه چاپ کتاب با توجه به تیراژ و سایز و تعداد صفحات متغیر است.

ولی هزینه چاپ یک کتاب شامل موارد زیر میشود:
صفحه آرایی و حروفچینی و طرح جلد و خدمات اداری شامل شابک فیپا و مجوز که به تیراژ بستگی ندارد.خدمات اداری شامل شابک فیپا و مجوز در قرارداد نوع۴ رایگان است.
هزینه کاغذ و چاپ و جلد و صحافی که با توجه به تیراژ و تعداد صفحات و سایز کتاب تعیین میشود.

جدول هزینه های چاپ کتاب(قرارداد نوع۴)در انتشارات :

هزینه ها شامل مراحل مجوز و چاپ تا مرحله نهایی و کیفیت مناسب میباشد .خدمات اداری شامل شابک فیپا و مجوز در این نوع قرارداد رایگان است.

چاپ صفحات داخلی سیاه و سفید و چاپ جلد ۴رنگ میباشد.

هزینه صفحه آرایی جداگانه محاسبه میشود.(هرصفحه ۶۰۰ الی ۸۰۰ تومان)صفحه آرایی با ورد انجام می شود.

در صورت صفحه آرایی توسط نویسنده , باید فایل به صورت پی دی اف تحویل انتشارات شود. راهنمای صفحه آرایی را از اینجا ببینید.

ویراستاری اثر به عهده نویسنده بوده و صاحب اثر باید فایل نهایی بدون غلط و تغییرات را به انتشارات تحویل دهد.

تعداد ۶جلد از کتابها برای مصارف اداری استفاده خواهد شد.

انتشارات در قبول و رد اثر برای چاپ مختار می باشد.

جدول هزینه ها بروز می باشد.تمامی قیمتها به تومان می باشد.قیمتها بروز و با میانگین نوسان حداکثر ۵+ درصد می باشد.

جدول هزینه چاپ کتاب تیراژ پایین(چاپ دیجیتال):

سایز رقعی ۵۰جلد ۱۰۰ جلد ۱۵۰ جلد ۲۰۰ جلد
۵۰صفحه ۷۱۰۰۰۰ ۸۷۰۰۰۰ ۱۰۳۰۰۰۰ ۱۱۹۰۰۰۰
۷۵صفحه ۷۳۰۰۰۰ ۹۱۰۰۰۰ ۱۰۹۰۰۰۰ ۱۲۶۰۰۰۰
۱۰۰ صفحه ۷۵۰۰۰۰ ۹۵۰۰۰۰ ۱۱۴۰۰۰۰ ۱۳۴۰۰۰۰
۱۵۰ صفحه ۷۹۰۰۰۰ ۱۰۲۰۰۰۰ ۱۲۶۰۰۰۰ ۱۴۹۰۰۰۰
۲۰۰ صفحه ۸۲۰۰۰۰ ۱۰۹۰۰۰۰ ۱۳۶۰۰۰۰ ۱۶۳۰۰۰۰
۲۵۰ صفحه ۸۶۰۰۰۰ ۱۱۷۰۰۰۰ ۱۴۸۰۰۰۰ ۱۷۹۰۰۰۰
۳۰۰ صفحه ۹۰۰۰۰۰ ۱۲۴۰۰۰۰ ۱۵۸۰۰۰۰ ۱۹۳۰۰۰۰
۴۰۰ صفحه ۹۷۰۰۰۰ ۱۳۹۰۰۰۰ ۱۸۱۰۰۰۰ ۲۲۳۰۰۰۰
سایز وزیری ۵۰جلد ۱۰۰ جلد ۱۵۰ جلد ۲۰۰ جلد
۵۰صفحه ۷۳۰۰۰۰ ۹۳۰۰۰۰ ۱۱۱۰۰۰۰ ۱۳۳۰۰۰۰
۷۵صفحه ۷۶۵۰۰۰ ۹۸۰۰۰۰ ۱۲۲۰۰۰۰ ۱۴۱۰۰۰۰
۱۰۰ صفحه ۸۰۰۰۰۰ ۱۰۳۰۰۰۰ ۱۲۸۰۰۰۰ ۱۵۲۰۰۰۰
۱۵۰ صفحه ۸۵۰۰۰۰ ۱۱۵۰۰۰۰ ۱۴۵۰۰۰۰ ۱۷۵۰۰۰۰
۲۰۰ صفحه ۹۰۰۰۰۰ ۱۲۵۰۰۰۰ ۱۶۲۰۰۰۰ ۱۹۷۰۰۰۰
۲۵۰ صفحه ۹۶۰۰۰۰ ۱۳۷۵۰۰۰ ۱۷۹۰۰۰۰ ۲۲۲۰۰۰۰
۳۰۰ صفحه ۱۰۲۰۰۰۰ ۱۴۹۰۰۰۰ ۱۹۶۰۰۰۰ ۲۴۹۰۰۰۰
۴۰۰صفحه ۱۱۳۰۰۰۰ ۱۷۶۰۰۰۰ ۲۲۹۰۰۰۰ ۲۸۷۰۰۰۰

 

جدول هزینه چاپ کتاب تیراژ ۱۰۰۰ نسخه( چاپ افست):

هزینه چاپ ۵۰۰جلد اختلاف چندانی با ۱۰۰۰جلد نداشته و حداکثر۲۰درصد کمتر است.

رقعی وزیری
۵۰صفحه ۲۱۰۰۰۰۰ ۲۵۰۰۰۰۰
۷۵صفحه ۲۳۰۰۰۰۰ ۲۷۰۰۰۰۰
۱۰۰ صفحه ۲۷۰۰۰۰۰ ۳۱۵۰۰۰۰
۱۵۰صفحه ۳۳۰۰۰۰۰ ۳۸۰۰۰۰۰
۲۰۰صفحه ۳۹۰۰۰۰۰ ۴۵۰۰۰۰۰
۲۵۰صفحه ۴۵۰۰۰۰۰ ۵۱۵۰۰۰۰
۳۰۰ صفحه ۵۱۰۰۰۰۰ ۵۸۰۰۰۰۰

درچاپ افست حدودا ۵درصد احتمال ضایعات چاپ و حمل و نقل وجود دارد.


 

نکته بسیار مهم درباره تبدیل پایان نامه به کتاب: 

برای انتخاب یک ناشر مناسب برای چاپ کتاب باید به نکاتی توجه کنید تا  از بوجود آمدن مشکل در آینده جلوگیری کنید:

قبل از هر گونه توضیحی بد نیست به شایع ترین پرسش نویسندگان شهرستانی پاسخ دهیم.

آیا تفاوتی میان یک ناشر تهرانی و یک ناشر شهرستانی وجود دارد؟

با قاطعیت تمام میگوییم خیر.هیچ تفاوتی میان یک ناشر از تهران با ناشری از شهرستان وجود ندارد. و هیچ وجه تمایزی بین آنها به خاطر شهر و یا استان از نظر موسسه شابک-کتابخانه ملی و وزارت ارشاد وجود ندارد. وجه تمایز بین ناشران فقط رزومه و اعتبار آنهاست. و چنانچه اهل هر شهری هستید در شرایط یکسان بین ناشری از تهران و ناشری از شهر خودتان، ناشر همشهری تان را برگزینید.چنانچه در شهر خود ناشری پیدا کردید که تمام مولفه های مدنظر شما را داشت، ارجحیت را بر ناشر شهر خود بگذارید. انتشارات خودمان  از تهران را مثال می زنیم به کسی برنخورد هیچ برتری نسبت به یک ناشر در شرایط مشابه از کوچکترین شهر کشور ندارد. ناشران خوب و خوشنام بسیاری در سراسر کشور وجود دارند.

ما به همکاران خود در سراسر کشور که به صورت حرفه ای فقط به چاپ کتاب می پردازند احترام گذاشته و ارادت داشته و داریم و فعالیت آنها را ارج می نهیم ولی مراکزی  که چاپ و نشر کتاب سرپوشی برای سایر فعالیت هایشان است را به عنوان ناشر و همکار خود نمی دانیم.

۱-فقط به کار چاپ کتاب اشتغال داشته باشد. در واقع ناشر واقعی باشد.

متاسفانه اخیرا برخی مراکز که شغل واقعی آنها نشر کتاب نبوده جهت استفاده از معافیت مالیاتی ناشران اقدام به اخذ مجوز نشر کرده و درکنار مشاغلی چون فروش پایان نامه-چاپ کاتالوگ و تراکت-عکاسی-موسسه تبلیغاتی و … اقدام به فریب افراد با وعده های دروغین می نمایند. پیشنهاد های وسوسه انگیز و دور از منطق از مشخصه های اینگونه مراکز است.

دیگر مشخصه بارز اینگونه مراکز(نگفتیم ناشر چون یک ناشر فقط کتاب چاپ می کند) سواستفاده از نام ناشران معتبر است که با افزودن پسوند و یا پیشوند به نام یک موسسه معتبر و با استفاده از این خلاء قانونی اقدام به فریب افراد می نمایند. اینگونه مراکز به ناشران مغازه ای معروفند حتی چنانچه دفتر هم داشته باشند.

تبدیل پایان نامه به کتاب یکی از روش های تقویت رزومه در مصاحبه های دکتری و مصاحبه های ادارات می باشد که امتیاز بالایی را هم در بر دارد.متاسفانه در این چند سال گذشته برخی مراکز فاقد صلاحیت با توجه به نیاز بازار برای تبدیل پایان نامه به کتاب اقدام به تغییر ماهیت داده و با اجاره کردن مجوز انتشارات و بعضا دریافت مجوز نشر و خرید دستگاه چاپ و صحافی دیجیتال کتاب در کنار مشاغلی همچون چاپ کاتالوگ-چاپ تراکت-چاپ کارت ویزیت-شرکت کاریابی-فروش پایان نامه و مقاله و بسیاری کارهای دیگر اقدام به تبدیل پایان نامه به کتاب می نمایند.

از مترو انقلاب که بالا بیایید جلوی در ورودی مترو حداقل ۳-۴تا تبلیغ تبدیل پایان نامه به کتاب و فروش پایان نامه به دست شما خواهند داد.وقاحت برخی از این موسسات به حدی است که هیچ ابایی از فروش پایان نامه و تبدیل پایان نامه به کتاب در کنار هم ندارند.

البته برخی هم زرنگترند و فقط تبلیغ تبدیل پایان نامه به کتاب را دارند و بدون اینکه حتی کوچکترین شکی کنید پایان نامه شما در جایی دیگر فروخته خواهد شد.

خب مشخص است وقتی دلال فروش پایان نامه و کارت ویزیت و تراکت چاپ کن و صاحب موسسه کاریابی وارد کار نشر شوند و سابقه چندین ساله خود در مشاغل غیرمرتبط به جای سابقه کار نشر جا بزنند، وضعیتی بهتر از این نخواهیم داشت.

نمونه ای از این مورد رو عینا اینجا میارم مرکزی که از چاپ کارت ویزیت و کارت عروسی تا فروش مقاله و پایان نامه رو کنار کار نشر انجام میده این تراکت ها رو در ۲روز مختلف از درب ورودی مترو انقلاب گرفتم و در جایی دیگر دفتر “انتشارات همه کار کن” مشغول به فعالیت هستش و جالبه اینکه سایت فعالی هم در زمینه تبدیل پایان نامه به کتاب تو اینترنت دارند و کاملا مشخص هستش که پایان نامه های جذب شده از اینترنت که برای تبدیل شدن به کتاب از صاحبان پایان نامه ها گرفته شده اند در میدان انقلاب به فروش می رسد.

IMG_20150624_122628    IMG_20150624_122644

۲- انتخاب ناشر متناسب با موضوع کتاب

در این موضوع باید دقت داشته باشید که ناشری که انتخاب می کنید حتما برای کتاب شما مناسب باشد. مسلما ناشر به تنهایی در کتاب موثر نیست و حتی یک ناشر کودک هم می تواند یک کتاب علمی را چاپ کند.

به مثال های زیر توجه کنید:

کتاب مدیریت در سازمان -ناشر: عروسک طلایی

کتاب داستانهای کودکانه- ناشر: علم و صنعت

با دقت در مثال های بالا درخواهید یافت که متناسب بودن ناشر چقدر می تواند در کتاب تاثیر داشته یاشد و برعکس انتخاب ناشر نامناسب ممکن است چه لطمه ای به کتاب وارد کند. منظور نام ناشر نیست بلکه ماهیت فعالیتی یک ناشر است که گاهی در نام ناشر نیز بروز پیدا می کند.

مسلما از نظر قانونی و از دید وزارت ارشاد هیچ وجه تمایزی بین ناشران نیست.(البته قطعا ناشران پرکار و فعال با سایرین تفاوتهایی دارند). ولی در بین برخی مراکز علمی و ادبی همیشه اینطور نیست. و دقت کنید با توجه به موضوع کتاب و موارد دیگر اقدام به انتخاب ناشر کنید.انتخاب نامناسب ناشر می تواند به رزومه شما لطمه وارد کند.

انتخاب یک ناشر کودک برای چاپ کتاب علمی و بزرگسال و یا انتخاب یک ناشر صنعتی برای چاپ کتاب کودک می تواند لطمه شدیدی به کتاب وارد کند. دقت در این موضوع درخواهید یافت انتخاب ناشر نامناسب ممکن است چه لطمه ای به کتاب وارد کند.

۳- برای چاپ کتاب به رزومه و اعتبار ناشر دقت کنید.

چاپ کتاب در موسسه ای که همزمان با چاپ کتاب اقدام به فروش پایان نامه-چاپ کارت ویزیت و …. می کند می تواند لکه ای در رزومه هر فرهیخته ای باشد که شاید هیچگاه پاک نشود.

چنانچه هنگام ارایه کتاب خود به سازمان و یا دانشگاه، پس از اینکه مسئول مربوطه با باز کردن کتاب و دیدن نام ناشر بدون اینکه حتی کتاب را ورق بزند بست تعجب نکنید. اگر شما به راحتی دریافتید که ناشرتان کنار نشر کتاب پایان نامه ویرایش و استخراج می کند-کارت ویزیت و کاتالوگ و آگهی ترحیم و تقویم و …. چاپ می کند آنها قبل از شما دریافته اند. مشکل به همین جا ختم نمی شود و ممکن است تا آخر عمر علمی و حرفه ای خود عواقب این موضوع را به همراه داشته باشید.

چاپ کتاب به صورت ناشرمولف با وجود برخی محدودیت هایی که دارد خیلی خیلی خیلی بهتر از چاپ کتاب توسط یک ناشر مغازه ای است.

یکی از مولفه های سنجش اعتبار ناشر، رزومه ناشر است. برای بسیاری از مراکز علمی رزومه ناشری که کتاب را چاپ کرده دارای اهمیت می باشد. ادعاهای هر ناشری را بررسی کنید.کتابهای ناشر و همچنین کتابهای ناشر در سالی که در آن هستید را در سایت موسسه خانه کتاب ببینید.در اینصورت میتوانید به وضعیت ناشر در کل و درآن سال پی ببرید.البته قطعا  تعداد آثار یک ناشر مهم نیست و موارد دیگر را هم باید درنظر گرفت ولی ادعای دروغ برخی از مراکز در مورد سابقه شان را به این طریق درخواهید یافت.

هیچگاه فقط به ادعاها توجه نکنید معمولا در مواجهه با مراکز کوچک شاهد ادعاهای خلاف واقع خواهید شد. اینگونه مراکز بدون پشتوانه بوده و خلاف ادعاهایشان را (مثلا سابقه ۱۵۰۰کتاب یا ۲۰سال سابقه نشر) را براحتی با جستجو در سایت موسسه خانه کتاب درخواهید یافت. ملاک ادعاهای هر مرکزی سایت موسسه خانه کتاب می باشد.

در لینک زیر در قسمت مشخصات نشر نام ناشر خودتون رو به صورت کامل بزنید.چنانچه بخواهید کتابهای ناشر در سالی که هستید رو ببینید سال رو هم در قسمت تاریخ نشر وارد کنید.

کتابهای ناشران اقماری که با اضافه کردن پسوند یا پیشوند به نام یک موسسه معتبر سعی در استفاده از نام و اعتبار ناشر اصلی دارند، با کتابهای ناشر اصلی یکجا نشان داده می شوند. در این موضوع دقت کنید.

برای مشاهده سابقه انتشارات در موسسه خانه کتاب کلیک کنید 

۴- به افراد و مراکز مرتبط با فروش پایان نامه و مقاله اعتماد نکنید  

در اکثر مواقع اینگونه مراکز با سوءاستفاده از نامهای بزرگ اقدام به جذب افراد مینمایند.به عنوان مثال با ثبت موسسه به نام امیرکبیر کهکشان(این فقط یک مثال است) سعی در استفاده از نام و اعتبار انتشارات امیرکبیر می کنند. درحالی که چنانچه کمی تحقیق نمایید خواهید فهمید که موسسه طرف شما هیچ ارتباطی با امیرکبیر ندارد. نام کامل موسسه را در لینک بالا چنانچه جستجو نمایید متوجه تفاوت آنها خواهید شد.اصرار به تماس از طرف شما به دلایل مختلف از نشانه های بارز اینگونه مراکز است.

متاسفانه اغلب اینگونه مراکز در کنار کار نشر، اقدام به فروش و مشاوره پایان نامه و مقاله هم میکنند. در این حالت معمولا شرایطی فوق العاده ارایه میدهند و سود آنها تازه اینجا شروع میشود که اثر را با اعمال اندکی تغییر و یا حتی بدون تغییر به عنوان پایان نامه و مقاله به افراد دیگر می فروشند.در واقع با این کار بانک پایان نامه و مقاله مناسبی را برای فروش دارند.

این گونه مراکز شدیدا فعالیت دارند. چاپ کتاب برای شما با بهترین شرایط و بعد تبلیغات فروش مقاله و پایان نامه (شما) در میدان انقلاب

۵- به مراکز بدون مجوز اعتماد نکنید.

چنانچه مرکزی که میخواهید با آنجا کتاب چاپ کنید حاضر به گفتن نام ناشر قبل از انجام هر کاری نیست، به هیچ عنوان اعتماد نکنید.اخیرا مراکزی با عناوین فریبنده نظیر باشگاه علمی و انجمن نخبگان و …. اقدام به عقد قرارداد می نمایند و فاقد مجوز هستند. داشتن مجوز از وزارت ارشاد برای عقد قرارداد چاپ کتاب الزامی است ولی کافی نیست.

از قرارداد با مراکز فاقد مجوز اجتناب و در قرارداد با مراکز دارای مجوز به موارد گفته شده خصوصا استعلام از سایت خانه کتاب دقت کنید.

یکی از این گونه مراکز که حتی ثبت قانونی نیز نشده است و تبلیغات وسیعی هم دارند. نکته جالب در مورد این مرکز این است که تمام مطالب سایتشان کپی از سایت ما با عوض کردن فعل و فاعل و نحوه نگارش است.(متاسفانه برخی از همکاران عزیز نیز اقدام به این کار کرده اند).

مراقب باشید زیرا مرکزی که حتی در مقابل یک ناشر کپی رایت را رعایت نمی کند در مقابل کتاب یک نویسنده چه خواهد کرد؟

سربلند و پیروز باشید
ناصر نوروزی فرد
ارتباط با ما
  • ایمیل: arnabook@gmail.com

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی