برق، الکترونیک، الکتروتکنیک، مکاترونیک، پزشکی، کشاورزی

برق، الکترونیک، الکتروتکنیک، مکاترونیک، پزشکی، کشاورزی و

برق، الکترونیک، الکتروتکنیک، مکاترونیک، پزشکی، کشاورزی

برق، الکترونیک، الکتروتکنیک، مکاترونیک، پزشکی، کشاورزی و

داده هایی در مورد برق، الکترونیک، الکتروتکنیک، مکاترونیک، پزشکی، کشاورزی و

تبلیغات
آخرین نظرات

عنبر نسارا

ShahBaz | سه شنبه, ۲۳ تیر ۱۳۹۴، ۰۳:۰۵ ب.ظ


عنبر نسارا؛ پشگل پر خاصیت!




مقدّمه


بعد از راه اندازی پایگاه، یک نکته جالب توجّه برایم آن بود که در موارد نسبتاً زیادی، کاربران با جستجوی واژه «عنبر نسارا» وارد پایگاه شده اند؛ به خصوص که به فرض دانستن خواص این دارو، در این دوره و زمانه پیدا کردن آن کار راحتی نیست. به هر حال به احترام این کاربران عزیز، شرح مختصری درباره عنبر نسارا تقدیم می شود.


عنبر نسارا


با شنیدن این اسم پرطمطراق، انسان ناخودآگاه، یک داروی خوش رنگ و بو را در ذهن خود مجسّم می کند؛ امّا در واقع، عنبر نسارا، پشگل الاغ مادّه(به گویش محلّی ماچه الاغ) است. در کتب داروسازی طبّ قدیم، خواصّ دارویی انواع مدفوع و ادرار انسان و حیوانات مختلف شرح داده شده است. جالب آنجاست که این آثار درمانی به طور مکرّر تجربه شده است و در بسیاری موارد گره گشای درمان بیماری هایی بوده اند که در حالت عادّی درمان آنها بسیار سخت است. برای مثال با مراجعه به یادداشت های مرحوم فقید، دکتر عبدالله احمدیه-که خدایش رحمت کناد- موارد متعدّدی را می توان یافت که دردهای شدید مفصلی و روماتیسمی را با ضماد سرگین گاو درمان نموده اند. البتّه در کتب طبّی قدیم، حتّی آثار استفاده خوراکی! از این داروها هم ذکر شده است امّا  از آنجا که استفاده خوراکی آنها در فقه ما حرام شمرده شده است – به استثنای ادرار شتر که با رعایت شرایط و از نظر بعضی فقها، قابل شرب است – ترجیح می دهم از این موارد عبور کنم و به سایر خواص عنبر نسارا بپردازم.


۱- دود دادن عنبر نسارا در محیط های بسته مثل فضای خانه، مانند اسفند اثر میکروب کشی قوی دارد و انجام گاهگاهی این کار به ویژه در فصول سرد، تاثیر قابل توجّهی در کاهش موارد بروز بیماری هایی مثل سرماخوردگی دارد؛ به ویژه اگر یکی از اعضای خانواده سرما خورده باشد می توان با این کار از افزایش بار ویروس در فضای محلّ زندگی کاست.

 

در این جا بد نیست خلاصه مطالعه ای که دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در این باره انجام شده است را با هم مرور کنیم:

 

تاثیر دودهای طبی بر برخی عوامل عفونت زای بیمارستانی

نویسندگان: ندا پروین، مجید ولیدی، مهدی بنی طالبی، غلامرضا مبینی، کوروش اشرفی، عفت فرخی، محمود رفیعیان، نسرین اکبری، فرانک صفدری ، لیلا رفیعی وردنجانی
مرکز تحقیقات گیاهان دارویی- دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ، np285@yahoo.com


نوع مطالعه: پژوهشی 
 
چکیده مقاله:

زمینه و هدف: مقاومت دارویی امروزه یکی از مشکلات اساسی در درمان عفونت هاست و مقابله با این پدیده و استفاده از جایگزین های طبیعی اهمیت زیادی دارد. در این میان استفاده از دودهای طبی در درمان بسیاری از بیماری ها و از جمله بیماری های میکروبی و عفونی در ایران و بخصوص در استان چهارمحال و بختیاری از قدیم الایام رواج داشته که از جمله این دودها، دود حاصل از سوزاندن اسپند و سرگین می باشد. این مطالعه با هدف مقایسه خواص ضد میکروبی دود حاصل از دانه های اسپند و سرگین بر روی سودوموناس آئروژینوزا و استافیلوکوک اورئوس طراحی و انجام شد.

روش بررسی: در این مطالعه تجربی آزمایشگاهی، گروه های دود اسپند و سرگین الاغ ماده به عنوان مورد و گروه های آنتی بیوتیک و دود کاه به عنوان شاهد در نظر گرفته شدند. سوش های استاندارد سودوموناس آئروژینوزا و استافیلوکوک اورئوس در محیط کشت های مناسب (مولر هینتون آگار، EMB و بلادآگار) کشت داده شدند. دیسک های بلانک آنتی بیوگرام دود دهی شده با سرگین، اسپند و کاه به طور جداگانه با کمک پنس استریل بر روی سطح پلیت های حاوی این سوش ها قرار داده شده و پس از 48 ساعت انکوباسیون در 37 درجه سانتی گراد از نظر وجود یا عدم وجود هاله رشد بررسی گردید. عمل دود دهی در محفظه های طراحی شده هر 20 دقیقه یکبار و حداکثر تا 24 بار تکرارگردید.

یافته ها: هر دو گونه نسبت به دود کاه مقاوم بودند. استافیلوکوک اورئوس نسبت به دود سرگین و اسپند و سودوموناس آئروژینوزا نسبت به سرگین حساس بودند. در گروه شاهد نیز استافیلوکوک اورئوس نسبت به کلوگزاسیلین مقاوم بوده و سودوموناس آئروژینوزا تنها نسبت به اریترومایسین و سیپروفلوکساسین حساس بود. با افزایش زمان دود دهی، قطر هاله عدم رشد در موارد حساس بزرگتر شده و به عبارت دیگر اثرات ضد میکروبی دود افزایش می یافت.

نتیجه گیری: با توجه به یافته های پژوهش و اثرات ضدمیکروبی دود سرگین بر روی میکروب های بسیار مقاومی مانند استافیلوکوک اورئوس و سودوموناس آئروژینوزا، لزوم انجام تحقیقات وسیع تر در مورد مواد موثره و خواص دود سرگین مطرح می گردد.

 

واژه‌های کلیدی: اسپند، دود، سرگین، ضد میکروبی،

منبع:

http://journal.skums.ac.ir/browse.php?a_id=368&sid=1&slc_lang=fa



۲- استنشاق دود عنبر نسارا یکی از راه های مناسب برای درمان سینوزیت های مزمن و حاد و سرماخوردگی است. این کار در درمان سردردهای کهنه نیز موثّر است. برای این کار، عنبرنسارا را در یک اسفند دود کن ریخته روی شعله کم قرار داده دود متصاعد شده را استنشاق کنید.

 

۳- گرفتن مواضعی از بدن که دچار خارش است روی دود عنبر نسارا، یکی از روش های بسیار موثّر در کاهش انواع خارش هاست. همچنین این کار، برای درمان تاول ها و زخم های ترشّح دار نیز اثر مناسبی دارد. این روش یکی از بهترین روش های درمانی اگزما هم هست. همچنین این کار تاثیر بسیار خوبی در ترمیم سریع انواع زخم ها به ویژه زخم های سوختگی دارد.


۴- ضماد کردن مخلوط عنبر نسارا و سرکه روی پیشانی در درمان خون دماغ مفید است.


 

۵- به روش های ذیل می توان از عنبر نسارا برای کمک به درمان صرع استفاده کرد:


۵-۱- استنشاق عصاره خشک آن با سرکه.


۵-۲- استفاده از آب عنبر نسارای تازه به عنوان قطره بینی.


۶- پاشیدن پودر عنبر نسارای خشک بر روی انواع زخم های تازه، علاوه بر کمک به بهبودی آنها، خونریزی آنها را نیز متوقّف می کند.

 

7- دود دادن عنبرنسارا برای کاهش خونریزی و کوتاه کردن دوره عادت ماهیانه بانوان و درمان عفونت های واژینال مفید است. روش استفاده به این شرح است:

  

برای این کار 2 الی 3 عدد عنبر نسا را همراه با خاکشی و اسپند، روی کمی ذغال انداخته و گلدان سفالی که ته آن سوراخ داشته باشد را روی آن برگردانید، که در این صورت مانند دودکش می شود، لباس زیر خود را درآورده و دامن بلندی بپوشید و به حالت نیم خیز روی آن بایستید. البته این کار بدون خاکشی و اسپند هم موثر است. اگر هم حوصله ندارید می توانید بدون این تشریفات خاص درمان را انجام دهید. برای این کار کمی عنبرنسارا را روی اسفنددودکن روی شعله کم قرار داده بگذارید دودش به واژن بخورد.

این کار را 2 روز قبل از زمان پریود، 2 روز در زمان پریود و 2 روز بعد از پریود انجام دهید. 

8- به همان شیوه فوق الذّکر، دود عنبرنسارا در درمان و و کاهش عوارض بواسیر هم بسیار موثر است.


  میگن برای آپاندیس نیز خوبه

دوستان من برای سینوزیت استفاده کردم جواب داد اون هم در حد چند ساعت ضمنا شنیدم یکی از خانمهای فامیل برای عفونت زنانگی استفاده دکرده بود بیماریش خوب شده بود

 برایه درد دندون عالیه 

 با سلام حضور مدیریت سایت و هموطنان گرامی یکی از اقوام سالیان سال بود که از مشکلات سینوسی رنج می برد ایشون در کانادا زندگی میکنند, خودشون هم حدود سی سال در جامعه پزشکی خودمون خدمت کرده اند,اخیرا که به ایران سفر کرده بودند از درمان با این روش کاملا راضی بودند و وقتی بعد از درمان به پزشکشون توی کانادا مراجعه کرده بودند هیچگونه اثری از عفونت سینوسی نداشتند.منتهی پزشک خانواده از روش درمان سنتی ایشون اطلاعی نداشتند و تصورشون این بود که داروهای شیمیایی کار ساز بوده !!؟؟ منم تصمیم دارم این روش رو انجام بدم . نتیجه رو خدمتتون ارائه میدم. یا حق 

   سلام آقایان وخواهران محترم واقعا معجزه است شک نکنید از کرماناه

  سلام.من برای درمان دندان درد استفاده کردم واقعامحشربود

  سلام من دخترم حساسیت شدید پوستی داشت 2 ساله که شدید خارش داشت و شدید خارشها موجب خونریزی بود با این عمل به توصیه یکی از اقوام ( بدلیل اینکه از تمام متخصصهای تهران نا امید شده بودیم و از سر ناچاری) انجام دادیم و معجزه شد حساسیت 90% بهود پیدا کرد قضیه مال سال 1383 است. سلامت باشید

به حول قوه الهی من هم با راهنمایی شما سر درد شدید سینوسیم کم شد

  سلام.خواستم بدونم از عنبر نسارت میشه بعنوان تنباکو استفاده کرد؟؟؟ 

سلام. برای مقاصد درمانی، بله.


  من عفونت شدید داشتم بعد از شش ماه دکتر رفتن ونتیجه نگرفتن عنبر نسا رابا تخم شوید جوشانده واریک پارچه آب ندیده ریختم ومحکم بستمش تشت را پر آب کردم کمی بتادین هم ریختم زمان کوتاهی توش نشستم واقعا معجزه شد

  ما هم مشکل خارش آبله مرغان را با دود کردن عنبر نسارا برطرف کردیم

  با سلام آیا عنبر نسارا برای درمان آبله مرغان توصیه میشود

سلام. بله.


  ممنون از راهنماییتان من هم قبلا شنیده بودم اما بعد از تحقیق اینترنتی و عطاری ها برای جوش های زیر گردنم بعداز تیغ انداختن و یک دسته جوش دیگر که به دلیل حساسیت زدن عطر های گرمی چند سال داشتم کاملا خوب شدند و خواص کاملا عجیبی دارد ممنون

من باردارم وبدلیل کیپ بودن بینی تنگی نفس شدید دارم طوری که تنفسم خیلی سخت شده البته قبلا سینوزیت شدید داشتم و عنبر نسا استفاده کردم و جواب گرفتم.سوالم اینه که آیا با وجود بارداری استفاده از عنبر نسا ایرادی نداره. و آیا به درمان مشکلم کمک میکنه؟ لطفا راهنماییم کنید چون واقعا دارم خفه میشم.متشکر

سلام. مشکلی نیست.


  سلام آقای دکتر. ممنونم از مقاله خوبتون. با دود دادن عنبرنسارا تمام زگیل های بدنم از بین رفت خیلی خیلی ممنونم. یا علی

 با سلام خدمت شما و تبریک سال نو، ان شاالله سال پر خیر و برکتی به مدد حضرت زهرا(ع) داشته باشید. ببخشید یه سوال داشتم آیا ممکن است دود دادن عنبر نسارا برای نوزاد چند شش ماهه قرمزی پوست او را از بین ببرد این قرمزی شبیه اگزماست و خارش دارد. ممنونم

سلام. بله اگرچه درمان های اساسی تری لازم است.


  سلام و عرص خسته نباشید میخواستم بدونم آیا عنبر نسارا برای درمان شقاق مقعدی مفید هست؟

سلام. بله ولی درمان های کاملتری نیاز هست.


من سر درد شدید دارم وقتی که سوار ماشین هستم وشیشه ماشین باین باشد سرم باد بخورد یا وقتی که سرم خیس هست میرم بیرون باد میخوره سردرد شدید میگیرم لطفا من را راهنمایی کنید که چطوری سردردم را درمان کنم خواهش میکنم کمکم کنید تا از سر درد نجات بیدا کنم باز هم ممنون میشوم راهنمایی کنید

سلام. پیشانی و گونه ها را با روغن زیتون ماساژ دهید.


  با سلام و عرض ادب.من پنج روز بود که از درد سوزش و عفونت عاجز شده بودم،و چون طی یکسال اخیر بارها به دکتر مراجعه کرده بودم و عفونتم کامل برطرف نشده بود تصمیم گرفتم از گیاهان دارویی استفاده کنم،که بر حسب اتفاق در اینترنت عنبر نسار رو دیدم ،ودو روزه استفاده میکنم،علاوه بر آسمی که دارم و دو روزه کاملا ریه من عالی شده شکر خدا،عفونتم با چهار بار مصرف در عرض دو روز خیلی بهتر شده.خدا رو شاکرم.فقط یه سوال دارم آیا امکان داره دود عنبر نسار لوله رحمی رو باز کنه? و آندومتریوز رو از بین ببره. خوشحال میشم اگه محبت کنین و منو راهنمایی کنید

سلام. ممکن است.


  با سلام .دو سال ونیم هست که زخم دهانه رحم و عفونت شدید رحم داشتم که با دارو بهبود نمی افت تا اینکه از 2 ماه پیش از عنبر نسا به صورت دود کردن در واژن استفاده کردم .خدا روشکر عفونتم به طور قابل ملاحظه ای بهبود یافته .الان در هفته اول بارداری هستم و می ترسم که عفونتم باز برگشت کنه .ایا استفاده از عنبر نسا چند بار در هر ماه برای جلوگیری از برگشت عفونت برای جنین و در طول بارداری ضرر داره ؟لفا منو راهنمایی کنید .متشکرم

سلام. اشکالی ندارد.


  سلام خسته نباشید ایا عنبرنسارا برای درمان سوختگی هم استفاده میشود؟ چگونه؟ 

باسلام آیا دود عنبر نسارا برای ترمیم بخیه های زایمان طبیعی هم خوب است و ضرری ندارد؟ حدود دو هفته از زایمان من میگذرد ولی هنوز درد ناحیه بخیه هایم زیاد است آیا عنبر نسارا موثر است؟ 

سلام. خوب است.


  سلام من استفاده کردم فوق العاده است ولی اینکه ماده باشد مهم است اگر کسی خواست من راهنمایی کنم

  خیلی عالیه مرسی برای عفونت واژن و چند روز وهردفعه چه مدت باید روی دود عنبرنسا بایستیم

سلام. هر بار 10 دقیقه تا درمان کامل.


  سلام ببخشید آیا عنبر نسا برای از بین بردن بوی بد دهان موثر است؟ اگر موثر است روش آن را بفرمایید. با تشکر

سلام. اگر ناشی از سینوزیت باشد موثر است.


با سلام و خسته نباشید میخواستم بدونم برای بواسیر میتوان از عنبرنسا استفاده کرد؟ برای کدام یک از درجات بواسیر؟ ممنون میشم سریع جواب بدید.

سلام. برای همه انواع خوب است.


  سلام دوستان من زخم دهانه ی رحم کسترده ی دارم ولی عفونی نیست. میخواستم بدونم در موردی که زخم عفونی نیست هم این ماده تاثیر داره یا نه؟

سلام. بله.


  سلام عنبر نسارا برای زن حامله مشکلی دارد ممنون میشم سریع جواب بدید

سلام. مشکلی نیست.


  سلام آیا دود کردن عنبرنسارا برای درمان پولیپ بینی مؤثر است؟ با سپاس از پاسخ شما

سلام. بله اگرچه درمان قطعی نیست.


  سلام خواستم بدونم اگه ب بچه دو. سه ماهه انبرنسارا دود بدم اشکالی نداره؟

سلام. اشکالی ندارد.


  پوست دستم ترک برداشته و تاول زده می گویند باد سودا است ضمنا خارش هم زیاد دارد در صورت خارش تاول بیشتر میشودآیا عنبر نسارا برای درمان خوب است؟ پیشنهاد دیگر شما چیست؟

سلام. خوب است اما بهتر است حضورا به همکاران مراجعه کنید.


  در حامله گی هم دود خوبه

سلام. بله.


با سلام, من مشکل عفونت زنانگى دارم,اگراز عنبرنسارا همراه جوشانده پوست انار استفاده کنم امیدى به بهبود هست,این مشکل را بیش از هشت سال است کهدارم 

سلام. انشاءالله خوب است.


  سلام عنبر نسارا برای درمان عفونت قارچی واژن نیز کاربرد داره؟

سلام. خوب است.


 باسلام.براثرتصادف پوست ساعددستم روی آسفالت کشیده وکنده شد.چندبارباعنبرنثارا دودش دادم ولی زخمم دوده گرفته وپاک نمیشه. چون پوست آن ناحیه خیلی نازکه نمیتونم زخم رامحکم پاک کنم.میترسم دوده بره زیر پوست وعفونت کنه.لطفاراهنماییم کنید.باتشکرفراوان

سلام. زالو بیندازید.


  باسلام حتما خرباید ماده باشه 

سلام. البته.


سلام در زمان بچگی یه شعر بود که میخواندیم نمیدونم کاربرد پزشکی داره یا نه کچلک گفت با اه و ناله چه کنم فرق سرم مو در بیاره بچه ها گفتن گی(پهن) خر بکش ماسش (ماست )بده مو در میاره

سلام. چه عرض کنم؟


  سلام.من سینوزیت دارم و انبزنسار استفاده میکنم.میخواستم بدونم‌ان را جای سیگار پر کنم بکشم.میشه؟

سلام. خوب است اما در قلیان یا چپق بهتر است.


سلام من یکساله زخم دهانه رحم وعفونت دارم داروهای زیادی مصرف کردم ولی خوب نشدم بهم کفتن عنبرنسا استفاده کنم تأثیر داره؟

سلام. خوب است.


  سلام کسی که قصد بارداری دارد اگر عنبر نسا دود دهد ضرری ندارد؟ 

سلام. اشکال ندارد.


سلام من باردار هستم و عفونتم خیلی شدیده وقتی عنبرنسا و خاکشیر باهم دود میدم ترشحات زیادی ازم می اید دکتر بهم پماد داده است ولی فایده نداره,سوالم اینکه ایا امدن این ترشحات نشانه این است که عفونتم درحال خارج شدنه?

سلام. بله.


سلام من برای درمان سینوزیت عنبرنسارا تهیه کرده بودم و از دودش استفاده کردم بوی بدی نداشت ولی وقتی به یه عطاری مراجعه کردم گفت بهت انداختن اون عنبرنسارا نبوده چون عنبرنسارا بوی خیلی بدی داره نمیدونم حالا بوی بد و خوب از نظر من و ایشون فرق داره یا واقعا بوی بدی داره که قابل تحمل نیست میشه شما توضیح بدید

سلام. از نظر بنده هم بویش بد نیست.


با سلام! دود عنر نسارا برای عفونتهای گوش هم مفید است یا خیر
بعبارت دیگر برای گوشی که پرده آن سوراخ شده و عفونت از آن خارج میشود میتوان از عنبرنسارا استفاده نمود

سلام. بله.


سلام.آیا دود کردن عنبر نسارا ممکن است برای غده ای (بد خیم )هم که در تخمدان هست موثر باشه؟ممنون از راهنمایی های شما.

سلام. اجمالا خیر.


 با سلام 27 ساله هستم 5 ساله که به سینوزیت مبتلا هستم. به طوری که در 6 ماهه دوم سال همیشه کلاه به سر دارم . جدیدا عنبر نصا را هم اکتحان کردم اما نتیجه نگرفتم . لطفا راهنمایی بفرمایید دعا گو هستم .

سلام. مقاله سینوزیت را بخوانید.


چطور عنبرنسارا را خوشبو کنیم؟؟؟؟؟؟ چه ماده ای را بهش اضافه کنیم که خوشبو شود و خاصیت خودرا حفظ کند؟؟؟ لطفا جواب بدید؟؟؟؟

سلام. از نظر بنده خوشبوست. بوی سلامتی می دهد.


 سلام آیا عنبر نسارا برای درمان تک سرفه های مزمن ناشی از آلرژی و آلودگی مفید است؟ ممنون از اطلاعات و پاسخگوئی شما. موید باشید.

سلام. معمولا بله.


  با سلام پسر 5ساله ام را ختنه کرده ام درد و ورم والتهاب داردچه پیشنهادی دارید؟تشکر از پاسخ شما

سلام. عنبرنسارا دود بدهید.


  سلام آیا دود عنبر نسارا برای درمان سینوس پیلونیدال نیز مناسب است؟

سلام. خوب است ولی درمان قطعی نیست.


با سلام ببخشید اقای دکترشیاف تره خودش به تنهایی کفایت میکنه یا باید در کنارش عنبر نسارا و جوشانده مازو و ...هم استفاده بشه؟ بنده بدون هیچ نشانه ای از خارش سوزش و بوی نامطبوع فقط به دلیل درد زیر شکم به پزشک مراجعه کردم معاینه کرد گفت عفونت دارید حالا میخواستم بپرسم با شیاف تره درمان میشم یا نیاز به داروی خوراکی هم هست؟ با سپاس فراوان

سلام. به تنهایی هم خیلی خوب است.


 با سلام عطاری شهر ما برای درمان عفونت همین دستور عنبر نسارا رو با خوردن نصف ق چ اسفند به مدت چهل روز تجویز کرده همسرم میگه اسفند دیوانه میکنه نخور.حالا موندم انجام بدم یا نه ؟در ضمن گفته زرده تخم مرغ محلی رو بریزم تو دم کرده گل گاو زبان دو روز قبل دوروز وسط و دو روز اخر پریودی بخورم دوست داشتم قبلش با شما مشورت کنم لطفا راهنمایی بفرمایید ایا این داروها خوبن؟

سلام. اسفند دیوانه می کند؟!! از همسرتان بخواهید منبع گفته خود را مشخص کنند.


سلام مادر من 23 سال سردرد "میگرن" داشت کلی قرص و ازمایش و عکس و ...... دکترهای شهرمون و تهران و .......... داروی گیاهی و شیمیایی و ......... یک سال هم استخودوس و بابونه و سنبل الطیب مصرف میکرد ولی......... ناامید شده بودیم یه ماساژر با چند جلسه ماساژ محل سینوس ها سردرد مادرم رو برطرف کرد دوستان خواهشن به این دکترهای شیمیایی اعتماد نکنید! اینا مجوز دارن هر بلایی هم سرتون بیارن کسی نمیتونه کاری کنه در ضمن ماساژ رو هر کسی نمیتونه انجام بده چون اگه نتونی خون درون رگ محل ماساژ رو خالی کنی بدتر میشه

با سلام دختر من 8 ساله است از 5 ماه قبل ترشحات واژینال دارد که با درمان های پماد کلوتریمازول پاسخ نداده است واژینسکوپی هم برای تشخیص جسم خارجی انجام شده و مشکلی نداشته است با دود انبر نسا تقریبا 7 بار مشکل حل شد ولی مجددأ شروع شده است آیا دود عنبر نسا به مدت طولانی مشکلی ندارد

سلام. اشکالی ندارد.


  سلام علیکم. موهایم کمی جنسش چرب است. قبلا پر پشت بود. ولی مدتی است کم پشت شده و میریزد. درمانی برای ریزش موهایم بفرمایید. التماس دعا. یا علی

سلام. در یک لیوان آب، یک تا یک و نیم قاشق غذاخوری عسل حل کرده کمی آب لیموترش تازه، اضافه و میل کنید.(روزی دو بار) نیم سیر گل خطمی را با دو لیوان آب، نیم ساعت روی شعله کم جوشانده صاف کرده عصاره باقیمانده را با یک شامپوی متوسط(فرقی نمی کند از چه شامپویی استفاده می کنید)خودتان مخلوط کنید. قبل از شامپو کردن شامپو را کاملا تکان دهید. روزی یک قاشق غذاخوری گزنه و یک قاشق غذاخوری چلتوک برنج را با یک و نیم لیوان آب 25 دقیقه آرام جوشانده صاف و شیرین و میل کنید.  این داروها را با نسبت های گفته شده مخلوط و آسیاب کرده هفته ای یکی دو بار با زرده تخم مرغ محلی خمیر کرده روی پوست سر مالیده صبح دوش بگیرید:  بابونه شیرازی: 20؛ خطمی: 10؛ قهوه سر: 5؛ مورد: 10؛ گل سرشور: 15؛ آویشن: 5؛ آرد نخود: 10؛ سدر: 10


سلام. پوست تخم مرغ های مصرفی را دور نریزید؛ آنها را شسته، خشک و آسیاب نموده روزی دو بار هر بار نصف قاشق چایخوری از این پودر را با کمی عسل روی زبان خود ریخته ببلعید. در یک لیوان آب، یک تا یک و نیم قاشق غذاخوری عسل حل کرده کمی آب لیموترش تازه، اضافه و میل کنید.(روزی دو بار) نیم سیر گل خطمی را با دو لیوان آب، نیم ساعت روی شعله کم جوشانده صاف کرده عصاره باقیمانده را با یک شامپوی متوسط(فرقی نمی کند از چه شامپویی استفاده می کنید)خودتان مخلوط کنید. قبل از شامپو کردن شامپو را کاملا تکان دهید. روزی یک قاشق غذاخوری گزنه و یک قاشق غذاخوری چلتوک برنج را با یک و نیم لیوان آب 25 دقیقه آرام جوشانده صاف و شیرین و میل کنید.  این داروها را با نسبت های گفته شده مخلوط و آسیاب کرده هفته ای یکی دو بار با زرده تخم مرغ محلی خمیر کرده روی پوست سر مالیده صبح دوش بگیرید:  بابونه شیرازی: 20؛ خطمی: 10؛ قهوه سر: 5؛ مورد: 10؛ گل سرشور: 15؛ آویشن: 5؛ آرد نخود: 10؛ سدر: 10


  باسلام دکترجان از راهنمایی هات ممنون.دکتر می توان همان روز بعداز بخور نزدیکی داشت 

سلام. مشکلی نیست.


  عفونت تمام بدنمو گرفته . یه ذره که باد کولر بهم می خوره شکمم درد می گیره. بلغمی هستم و بشدت بلغمم زیاده. خلط سبز رنگ بزرگ دارم. حالا یه هفته است که عفونت به گوشهام رسیده. لطفا رهنمون بفرمایید.

سلام. روزی دو بار جوشانده ای از آویشن و بابونه میل کنید.


  درود 
آقای دکتر زنی 33ساله هستم و 4سال ازدواج کردم در قسمت فرج و روی لبه ها و بیشتر در کنار بهسمت بیرون جوشهای چرکین میزنم که بسیار شبیه جوش های صورت بوده و بعد از چند روز سرباز کرده و چرک که اقلب همراه با خون آبه هست و خودچرک زرد رنگ از آن خارج میگردد و بعد یک روز کاملا خوب میشود این جوشها از قبل ازدواج همراه من بوده و به پزشک هم که مراجعه کردم هیچ درمانی ندادن غیر از تشت آب گرم و فشار دادن برای تخلیه . در ضمن من قبل از ازدواج یه دوره قرص دکنتان تحت نظر دکتر پوست برای جوش صورت مصرف کردم که در طول استفاده این دارو این مشکل رفع شده بود و و تا چند ماه بعد از اتمام دارو هنوز اثر دارو بود . در ضمن هیچ موقع مشخصی برای زدن جوش وجود ندارد و هر زمان ممکنه جوش ها یک یا دوتا بزنم البته این چند ساله اندازه ی انها کوچکتر شده.
لطفا اگر میشه درمانی برای من پیشنهاد دهید
سلام، روزی سه استکان از مخلوط عرق های کاسنی و شاهتره میل کنید. هر روز جوشانده ای از عنّاب و سپستان و گل خطمی میل کنید. تند و چرب و مصنوعی نخورید. با مشورت پزشک ابتدا حجامت عام و سپس حجامت چاربند هم بکنید. با عنبرنسارا هم واژن را دود بدهید.

سلام دکتر عزیز خسته نباشید.من مدت طولانیه که عفونت سبز دارم هر نوع درمانی رو امتحان کردم حتی استفاده از عنبر نسارا.تا زمانی که عنبر نسارا استفاده میکردم ترشح سبز رنگم قطع شد اما همین که مصرفشو ادامه ندادم باز عفونت سبز رنگ شروع شد و اینکه قصد باردار شدن دارم اما از این نوع عفونت میترسم..ترو خدا اگه راهی هست لطفا راهنماییم کنید..با تشکر

سلام، هر روز نیم ساعت در لگن محتوی عصاره جوشانده مازو یا بلوط یا پوست انار یا گل سرشور بنشینید. روزی یک برگ تره خام را شسته خرد کرده داخل واژن شیاف بگذارید. کم کم مشکل حل می شود.


با سلام 43سال دارم دیابت دارم 200گوشهام عفونت کرده گوش چپم از 25سال پیش پارگی دارد امادراین مدت بعضی مواقع چندسال یکبار عفونت میکند وشنوایم کم نمیشد3 روز است گوشهام کمی سنگین شدن لطفا برای درمان وشستشو ی گوشهام راهنماییم کنید

سلام. روزی دو سه بار عنبرنسارا دود بدهید و با مشورت پزشک پشت گوش ها را زالو بیندازید.


سلام ،خاستم بپریم عنبرنسارا تاریخ مصرف مشخصی داره ؟یکی از دوستام چند سال پیش دوتا بهم داد ولی من تاامروز استفاده نکردم ،کاملا خشک شده میتونم الان براس سینوزیت استفاده کنم ؟درضمن لطفا مقدار استفاده روهم بفرمایید . خیلی ممنون.

سلام. مصرف کنید.


با سلام ضماد سرگین گاو که گفتین برا درهای مفصلی خوبه چطوری باید استفاده بشه اخه مادرم از درد دستاشونو پاهاشون تاب ندارن خواهشا راهنمایی کنید باتشکر

سلام. روی مفصل ضماد کنید. البته برای مفاصل دارای ورم خوب است و نباید روی مفاصل خشک بسته شود.


  سلام خسته نباشید . دود عنبر نسارا به تنهایی برای درمان سینوزیتی که خلط پشت حلق شفاف دارد کافیست ؟

سلام. خیلی از مواقع.


سلام و خسته نباشید و با تشکر فراوان از زحمات بی دریقتان . من از عنبر نسارا برای خارش و اگزما استفاده کردم و به لطف شما نتیجه گرفتم . برای درمان سینوزیتم هم هر روز ان را دود میکنم و استنشاق میکنم که البته دچار اشک و ابریزش شدید میشوم و گاهی هم از شدت ان سردرد میگیرم و شبها هم قطره ی نازیل استاد خیر اندیش را استفاده میکنم . ایا این روش درمان را ادامه بدهم ؟ و ایا استفاده روزانه از دود عنبر نسارا را به تنهایی تا زمان بهبودی کامل ادامه بدهم و نیازی به استفاده از درمانهای دیگر را میبینید یا خیر ؟ ممنون از لطف شما 

سلام. استفاده از روش های دیگر بلامانع است.


با سلام ، در زمان باردارى یعنى ماه پنجم میشه از دود عنبر نسارا واسه عفونت ادرارى استفاده کرد ، لطفا سریع جواب دهید ممنونم

سلام. اشکالی ندارد.


  ایا عنبر نساری برای اقایان هم خوب است ؟

سلام. بله.


  با سلام بوی عنبر نسا چقد میمونه؟ فقط خودشو دود کردم... شستن فایده نداره!

سلام. از نظر بنده که خیلی هم خوشبوست.


سلاام 44 سال هستم و مدت دوساله دچار بزرگی رحم و فیبروم رحمی بزرگی شدم علاوه بر اون درد و عفونت و خونریزی رحمی دارم به دکتر مراجعه کردم گفتن تنها راه درمان برداشتن رحم هست خواهشاً در صورتی که راه حل دارویی وجود داره راهنمایی کنید پیشاپیش ممنونم

سلام. درمان می شود ولی بهتر است حضورا به همکاران مراجعه کنید.


 سلام..چند وقت هست دچار تب خال واژن شدم..فکز کنم از طریق تب خال لب بنا دلایل مقاربتی دجار این عارضه شدم..گستردکیش تمام ناحیه بیرونی واژن رو گرفته...دکتر رفتم کفت جون ویروسی شده امگان داره دوباره دچار یشی تو رو خدا راهنماییم کنید امونمو بریده...خواهش میکنم
سلام، روزی سه استکان از مخلوط عرق های کاسنی و شاهتره میل کنید. هر روز در لگن محتوی جوشانده بلوط یا مازو یا مورد یا گل سرشور بنشینید. تند و چرب و مصنوعی نخورید. از عنبرنسارا هم حتما استفاده کنید.

 ببخشید دکتر برای عفونت های قارچی هم میشه از دود عنبر نسارا استفاده کرد ؟ یکی از اقوام 4 ماهه که درگیر این مشکل شده و فقط مشکلش اینه که موقع نزدیکی سوزش زیادی داره و هیچ علامت دیگه ای نداره 

سلام. بله می شود.


  ببخشید .برای عفونت در دوران بارداری استفاده بشه مشکلی نداره؟

سلام. مشکلی نیست.


  سلام. آن وقت این عنبر نسا باعث آلوده شدن انسان نمیشود؟

سلام. آلودگی؟ خودش یک ضدعفونی کننده قوی است.


سلام ببخشیدمن مشکل صرع دارم که ازعنبرنسار3دفه استفاده کردم هربارکه استفاده میکنم حدود3هفته یاکمترخوب میشم وهیچ پرشی اعضای بدنم نداره امابازدوباره شروع میشه ولی خیلی کم پرش دارم اگه ازعنبرنسارچنددفه پشت سرهم هرجندروزیه باراستفاده کنم .دردرمان پرش اندامم تاثیرداره؟چون وقتی این حالت بهم دست میده خیلی عصبی میشم .بیشترموقعی اتفاق میفته که معدک خالی باشه یااینکه ازحمام میام سرم که خیس باشه جلوی بادکولرکه می ایستم این حالت بهم دست میده

سلام. روزی سه استکان عرق اسطوخدوس میل کنید. انفیه طبی مناسب از عطاری ها تهیه و استفاده کنید.


سلام اقای دکتربرای درمان صرع اگه به جای عنبرنسارتازه ازاب عصاره خشک شده ان به عنوان قطره بینی استفاده کنم فایده داره یابایدحتما عنبرنسارتازه باشه ؟

سلام. اشکالی ندارد اما شخصا تجربه ای در این زمینه ندارم.


  سلام و با تشکر از مطالب مفیدی که در سایت گذاشته شده. لطفا بفرمائید هز عنبر نسارا برای درمان کیست سینه و تخمدان میتوان استفاده کرد ؟ بچگونه و به چه روشی؟ با آرزوی سلامتی.

سلام. خوب است اما نه به عنوان درمان اصلی.


  با سلام خدمت شما میخواستم در مورد عنبر نسارا عرض کنم که یه مدتی بود که داخل منزل ما بسیار از سوسکهای ریز بودند که به گفته ی یکی از دوستان این عنبرنسارا را دود کردم و داخل کابینت و دسشویی و حمام گذاشتم و به صورت باور نکردنی سوسکها رفتند و تمام شدند ممنون از وبلاگ خوبتان

  با عرض سلام و خسته نباشید آیا از دود انبرنسا برای درمان عفونت قارچی در بارداری هم میتوان استفاده کرد؟ وتاثیری روی جنین نخواهد داشت؟ متشکرم
سلام. مشکلی نیست.

  باسلام و خسته نباشید اقای دکتر من زود به زود عفونت وقارچ واژن می گیرم لطفا راهنمایی کنید دود کردن عنبر نسارا زیاد ان ضرر دارد یا نه
سلام، هر روز نیم ساعت در لگن محتوی عصاره جوشانده مازو یا بلوط یا پوست انار یا گل سرشور بنشینید. عنبرنسارا هم خوب است.

 با سلام و خسته نباشید 
آقای دکتر میخواستم بدونم احتمال داره عنبر نسا جهت دود دادن برای عفونتهای رحم باعث کیست و خارش در رحم بشود به دلایل حساسیت به این دارو 

سلام. خیر.


  باسلام وخسته نباشید . آقای دکتر عزیز من خواص عنبرنسارا رو به یکی از آشنایان گفته بودم و به این صورت استفاده کرده که دودش را به صورتش داده و بعد از چند ساعت دچار سردی دستها و پاها و سرگیجه شده و می گوید انگار چشمانم از حدقه بیرون می زند . از من درمورد عوارضش پرسید و من اطلاعی نداشتم .حال می خواستم بدانم ایا عوارضی دارد؟ واین حالتها که برایش پیش امده بخاطر چیست ؟ واینکه اگر اشتباها خود عنبر نسارا نباشد هم عوارضی دارد ؟ با تشکر و سپاس فراوان. اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم...
سلام. اینها در دفعات بعد بهتر می شوند. ممکن است نوعی حساسیت باشد یا ناشی از جابجایی اخلاط موجود در سینوس ها.

  برای رفع خارش و تاول آبله مرغان عنبر نسارا موثر است ؟!

سلام. بله.


  آیاد درمان کیست بارتولن بارعنبرنسارا خوب است؟

سلام بله.


مادرم برای درمان شقاق پیشرفته که احتیاج به عمل جراحی داشت از دود عنبرنسا بمدت 1 هفته استفاده خوب شد واقعا معجزه میکنه. 

  با سلام-ایا عنبرنسارا برای درمان سر دردهای میگرنی هم مفید است؟ 

سلام، اجمالا بله.



  آیا برای بیماری پرندگان هم مفید است؟

سلام، نمی دانم. احتمالا.



  سلام چند روز پیش شنیدم که ادرار اول صبح گوسفند جوان که در دهان قرقره شود برای سلامتی و عمردندان ها بسیار مفید است جالب اینجاست انهایی که استفاده کرده بودند و سن بالایی هم داشتند از دندانهای سالمی برخوردار بودند و این موضوع رو از قدیمی های روستایشان یاد گرفته بودند.. ایا شما اطلاعی دارید یا اصلا صحت دارد؟

سلام، تریاک هم خیلی از بیماری ها را درمان می کند؛ آیا باید آن را مصرف کنیم؟


  سلام من 2 ماهه باردارم ، چند روزه سینوزیتم عود کرده قبل از بارداری برای درمان سینوزیت از استنشاق عنبر نسارا استفاده کرده بودم و فورا خوب شدم ، می خواستم بدونم الان که باردارم میتونم دوباره استفاده کنم؟ ضرری برای جنین نداره؟ ممنون

سلام، مشکلی نیست.


  سلام،چند سالی هست که دهانه رحمم زخم است،تست پاپسمیر دادمو داروهای آنتی بیوتیک وپماد استفاده کردم،ولی زخم همچنان هست وگاهی عفونت میکنه،داروهای شیمیایی برایم بی اثر وآزار دهنده است آیا در طب شما درمانی برای این مشکل است ،ممنون
سلام، همین عنبرنسارا خیلی خوب است. می توانید هرروز در لگن حاوی جوشانده بلوط یا مازو سا پوست انار یا گل سرشور بنشینید.

  سلام مخواستم بدونم عنبرنسا کیست رو درمان میکند؟ به چه صورت و تا چند وقت باید استفاده بشه

سلام، در حد سواد بنده درمان نمی کند.


  سلام مدت زمان استفاده از دود چقدر است یعنی هر نوبت چند دقیقه طول بکشد

سلام، 5-4 دقیقه.


  سلام.یکی از بستگان من دستش با قیر سوخته بود که با استفاده از دود عنبر نسارا هیچ اثری از سوختگی روی دستش نموند و همچین درمان سردرد که معجزه میکنه 

  به توصیه یکی از دوستان که تجربه کرده بود دم کرده انرا به پدرم که سرطان با متاستاز به معده داشت وحدوا 80 ساله هستند چند بار خوراندم و دود دادم بحمدلله موثر بود و ایشان به حالت طبیعی برگشتند و الان حدود دوسال از موضوع میگذرد البته چون بسیار بد بو بود با کمی دارچین مخلوط کردیم

  سلام. واقعا اثر داره.
من تب و سرماخوردگیم با استنشاق دودش از بین رفت. و همچنین برای درمان خارش و عفونت هم خوبه.
من هر چند وقت دو سه بار دود کرده اونرا هم برای عفونت داخلی استفاده میکنم و هم بو میکشم چون مطمءنم برای سینوزیت و. .. عالیه.

  سلام نوزاد من حدود دو ماه عفونت گوش شدید داشت که هیچ چرک خشک کنی چه خوراکی و چه تزریق اثر نداشت و روز به روز بدتر می شد به طوری که هر دو پرده گوش پاره شده بود که با استفاده یک هفته عنبر نسارا شکر خدا بهبود پیدا کرد.انگار معجزه ای اتفاق افتاد.

  درود برشما
اول از همه تقاضای من از اون دسته آدمهاییست که همه چیزو خیلی بی دلیل زود یا رد میکنن یا قبول میکنن لطفا حتما به این مطالب با تامل بیشتری نگاه کنید
دوم اینکه واقعا خیلی از چیرهایی که قدما گفتن درست بوده تاکید میکنم خیلی از چیزا نه همش 
آدم خوبه که پویا باشه و ذهن بازی برای پذیرفتت یا رد کردن داشته باشه 
به دوستان توصیه میکنم به همسرانشون که گهگاهی با اینجور چیزا مخالفت میکنن یه بار فرصت آزمایش بدن دست کم امتحانش مجانیه
در آخر اضافه کنم که من سرماخوردگی شدیدی داشتم و توی اینترنت داشتم دنبال راه حل میگشتم که الان با درستی میگم بسیار مفید است.پس باور کنید

  سلام، ممنون بابت مطلب بسیار خوبتون... من و خانواده ام از روش های معمول در طب سنتی و رژیم پاکسازی کبد استفاده کردیم و همینطور دود کردن اسفند و عنبران... شاید به جرات بتونم بگم در این فصل زمستان من و مادرم تنها اعضای خانواده بودیم که به هیچ عنوان مریض نشدیم... هرچی از مزایای عنبرنسارا بگید کم گفتید...واقعا اثرات معجزه آسایی داره

  چه میکنه خانم خره با عنبر نسارا 

  با سلام و تشکر البته پدر بنده از استفاده عنبر نسارا + عناب برای التهابات چشمی صحبت می کرد به این صورت که دمکرده اون رو استفاده می کردن

سلام، با توجه به این که درمان منحصر در خوردن عنبرنسارا نیست، مصرف آن به این شکل، اشکال شرعی دارد.


  باسلام
یه مدتیه از آشناهامون با تنباکو قاطی می کنه و با قلیون می کشه و تعریف هم می کنه از اثرات ضد عفونتش من باور نمی کردم اما الان یه خورده8 معتقد شدم 
کاش منبع این حرفتون رو هم می نوشتین
سلام؛ این مطالب در کتب طب سنتی موجود است اما منبع عمده من کتاب مخزن الادویه جناب عقیلی خراسانی بوده است.

  دیروز امتحان کردیم بسیار موثر بود دودش را از طریق بینی استنشاق کردیم و سرما خوردگی بسیار مزمن را برطرف کرد

  من و خانواده ام همه از عنبر نسارا استفاده کردیم با دودش سرماخوردگی - سینوزیت - دردهای گوش و عفونت گلو رو هم خوب کرده اما زمانی از عنبر نسارا استفاده کردیم به این نکته پی بردیم که مدفوع خر ماده اونهم اگه کره خر باشه و شیر بخوره خیلی موثر تر و بهتره و اثری ضد عفونت بیشتری دارد اما مدفوع خر نر اثر نداره 

  عنیر نسارا برای بیماران مبتلا به حساسیت ریوی نسبت به هوای آلوده نیز بسیار مفید است من امتحان کرده ام نیز چندین ماه با اسپری های مختلف درمان کردم ولی جواب نداد

  من اول باور نمی کردم جواب بده ولی وقتی سرماخوردگی با ترشحات چرکی داشتم با چند بار استفاده تمامی عفونت ها بر طرف شد . خدایی هر چه می گردم دلیلش را پیدا نمی کنم؟!!!!!

  چه میکنه خانم خره با عنبر نسارا 


  سلام خسته نباشید 
من عنبر نسا دو بار تو پریودی استفاده کردم 
الآن احساس درد در ناحیه واژن دارم 
علتش چیست لطفا راهنماییم کنید 
ممنونم

سلام؛ نگران نباشید، می تواند ناشی از قبض عنبرنسارا باشد و خود به خود خوب می شود.


  با سلام من هفت سال هستش که عفونت دارم. به من گفتن جوشانده عنبر نسارا برا عفونت خوب هستش. خواستم بببینم به نظرشما راه حل خوبیه یا نه؟

سلام، خوب است اگرچه دودکردنش را بیشتر می پسندم.


  سلام. ممنون بابت وقتی که می گذارید. در مورد عنبر نسارا: از کجا متوجه شویم متعلق به خر ماده است یا نر؟ و آیا اصلا فرقی دارد؟ و آیا دود انبرنسارا برای فیبروم رحم موثر است؟ با تشکر

سلام، نر و ماده اش را از صاحب خر بپرسید. ماده بودن آن مهم است. در درمان فیبروم به عنوان درمان کمکی خوب است.



  سلام.من بیماری تشنج دارم.استفاده عنبر نسا واسم مشکلی نداره؟

نظرات  (۱۱)

سلام

اینکه می فرمایید دود دادن عنبر نساء در دوران بارداری هیچ مشکلی ندارد، از کدام منبع یا تجربه یا آزمایش است؟

با تشکر

پاسخ:
سلام.بنده این مطالب را از اینترنت جمع اوری کرده ام.
از صحتشان اطلاعی ندارم.
سلام جهت سوزاندن عنبر النساء و دیگر سوزاتدنیها متوانید از محصول بان رای استفاده نمایید
http://banraycollection.com/
سلام و خسته نباشید
علت ترشحات خونابه مانند و لکه مانند پس از استفاده از عنبرنسارا چیست؟ ممنون

با سلام

بنده مجرد هستم و مدتی هست به شدت دچار عفونت شده ام از عنبر نسارا به گفته ی دکترم 2بار در هفته به مدت 20 دفیقه  استفاده کردم اما هنوز حس می کنم  بهتر نشدم راهی دیگر هم وجود دارد ؟ درمان با عنبر نسارا چقد زمان می برد ؟ حدود یک ماه هم میشه  دم کرده گل ختمی و گل بنفشه می خورم فایده ای دارد ؟

 

 

 

پاسخ:
خوب عنبر نسارا رو بیشتر استفاده کنید شاید بهترشدید....
باسلام
من ناخن دستم قارچ گرفته خیلی هم پمادو ایناکه دکتر تجویز کرده استفاده کردم اما جواب نکردم خسته شدم حالامیخوام بدونم بادود دادن یابه چه شیوه ای میشه از عنبرنسارا استفاده کرد یا ایا موثره برا قارچ ناخن انگشتم ؟
پاسخ:
سلام
اطلاعی ندارم
  • ضیاءالدین
  • سلام.من هم مدتی هست که دچارپلیپ بینی وسینوزیت مزمن هستم.توی محل زندگی من پیدانمیشه.خواهش می کنم یک سایت اینترنتی مطمئن روبرام ایمیل کنیدتااونوبخرم.یادتون نره.منتظرم.

    پاسخ:
    سلام
    به زودی معرفی میکنم
    بدرود
    سلام ازعنبرنسارا جای ذغال در قلیان استفاده کنیم یا جای تنباکو؟؟این روش برای سینوزیت خوبه عایا؟
    پاسخ:
    قاعدتا به جای تنباکو...احتمالا خوبه...
    سلام برای بزرگی الت مردانه هم میتونید کمک کنید
    اقا میشه بگی باقلیون چجوری بکشیم
    پاسخ:
    گفتم
    یکی از اشنا های ما کیست مویی داشت و تازه عمل کرده ایا عنبر نسارا براش خوبه؟
    پاسخ:
    سلام
    اطلاعی ندارم...اما بعید میدونم ضرری داشته باشه
    سلام من قلیون میکشم میخواستم بدونم کشیدن عنبر نسا باعث میشه ریه هام مشکلی پیدا نکنه ممنون لطفا پاسخ بدین
    پاسخ:
    سلام
    من دکتر و عطار نیستم فقط جهت اطلاع خودم این مطالب رو گرداوری کردم...
    اما؛
    یه حرف خوب از یکی از امامان شیعه هست که مفهومش اینه؛
    دارو نخور مگر اینکه مجبور شدی، چرا که دارو مثل صابون میمونه که باهاش لباس میشورند؛ لباس ها تمیز میشند، اما از اون طرف کیفیت لباست مثل اولش نمیشه...

    دود عنبرنسارا خوبه ولی
    از من میشونی کلا بیخیال قلیون شو...
    فقط اگر مشکلی داری که با دود دادن عنبرنسارا رفع میشه ازش استفاده کن

    **خودم  بعضی وقت ها (اگر وقت کافی گیر بیارم ) روی طرح قلیون طبی کار میکنم که در در اون طرح هم اصا دود نداره... 

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی