برق، الکترونیک، الکتروتکنیک، مکاترونیک، پزشکی، کشاورزی

برق، الکترونیک، الکتروتکنیک، مکاترونیک، پزشکی، کشاورزی و

برق، الکترونیک، الکتروتکنیک، مکاترونیک، پزشکی، کشاورزی

برق، الکترونیک، الکتروتکنیک، مکاترونیک، پزشکی، کشاورزی و

داده هایی در مورد برق، الکترونیک، الکتروتکنیک، مکاترونیک، پزشکی، کشاورزی و

تبلیغات
آخرین نظرات

عایق ساختمان XPS

ShahBaz | چهارشنبه, ۶ اسفند ۱۳۹۳، ۰۲:۲۵ ب.ظ

عایق ساختمانی

عایق ساختمان اکس پی اس نسل جدید عایق ساختمان است که ویژگی های منحصر به فردی داراست که هیچ کدام از عایق ساختمان های معمول دارا نمی باشند. ورق عایق پلی استایرن اکسترود شده که اختصارا به XPS مشهور است، صفحاتی عایق است که کاربرد بسیار وسیعی در ساختمان و صنعت دارد. این فرآورده از اختلاط پلی استایرن معمولی (GPPS) با عوامل فوم کننده (Foaming Agent) طی فرآیند اکستروژن بدست می آید.

 http://www.poosheshbtj.com/

 

 

 

 

 

عایق ساختمان تولیدی ما عاری از هرگونه گازهای مخرب محیط زیست مانند CFC است که بر طبق قوانین وضع شده پروتکل مونترال استفاده از آنها منع شده است. عایق ساختمان XPS به دلیل ویژگی های خاص خود در موارد زیادی جهت عایقکاری ساختمان ها جایگزین پشم سنگ، پشم شیشه و ورق عایق EPS (در کشور ما مشهور به یونولیت) شده است. علاوه بر ویژگی عایقکاری، سطوح ایجاد شده پس از نصب عایق ساختمان XPS قابلیت ویژه ای جهت استفاده از مصالح سنتی را دارست.

 

 

برخی کاربردهای  عایق ساختمان XPS در ساختمان و صنعت:
1. ساخت دیوار عایق
2. عایق بندی سقف
3. عایق بندی دیوارهای خارجی/ استفاده به عنوان عایق در دیوارهای آجری و سنگی
4. عایق بندی کف
5. عایق بندی دیوارها، سقف و کف سردخانه ها
6. عایق بندی سطوح جهت جلوگیری از یخ زدگی ساختمان ها، خیابان ها و خطوط ریلی
7. عایق بندی دیوارهای فونداسیون
8. استفاده به عنوان هسته عایق ساندویچ پانل


دیوارعایق XPS
استفاده از دیوارهای پیش ساخته (Dry Wall) و دیوارهای غیر باربر، در جهان رو به گسترش است. در این سیستم جهت اجرای دیوار از یک اسکلت فلزی سبک گالوانیزه استفاده و دو طرف آن با صفحات مناسبی پوشش داده می شود. صفحات پوشش دهنده مختلفی از جمله گچ برگ، سیمان برگ و عایق ساختمان XPS به کار می رود. سیستم مورد استفاده این شرکت پوشش با صفحات عایق ساختمان XPS تولیدی خود می باشد که نسبت به سیستم های مشابه دارای مزایای فراوانی از جمله موارد زیر است:
سرعت و دقت بالا در اجرا- کاهش قابل ملاحظه زمان اجرای پروژه
عایق بسیار مطلوب در برابر حرارت و صدا
قیمت مناسب
ضایعات کم
ایمنی بالا به علت وزن سبک
کاهش هزینه احداث فونداسیون و سازه به علت کاهش بار مرده و نتیجتا ایمن سازی در برابر زلزله به علت سبکی
انعطاف پذیری معماری
دسترسی و تعمیر آسان تاسیسات
کاهش قابل ملاحظه هزینه حمل و نقل در مقایسه با مصالح سنتی مثل آجر، شن و ماسه و....
کاهش قابل توجه سر و صدا و آلودگی ها در محیط پروژه
اجرای آسان تاسیسات مکانیکی و برقی
مقاومت استاندارد در مقابل آتش
برآوردن الزامات مبحث 19
اجرای مصالح پوششی مختلف مثل گچ و سیمان روی آن امکان پذیر خواهد بود
به دلیل ویژگی فوق العاده عایق ساختمان XPS در برابر جذب آب نسبت به عایق های دیگر برای کار بر روی اسکلت فلزی مناسبتر است

شیوه اجرا عایق ساختمانی:
همانگونه که شرح داده شد، دیوار های XPS دیوارهای غیر باربری هستند که برای تقسیم فضاهای داخلی و پیرامونی ساختمان ها استفاده می شوند که معمولا به دو روش اجرا می شوند که به شرح زیر است:
1- دیوار با صفحات عایق ساختمان XPS در دو طرف:
در محله نخست رانرهای U شکل توسط تفنگ میخکوب و یا پیچ و رول پلاک مطابق شکل به کف و سقف و کناره ها نصب می گردد. در مرحله بعد با لحاظ کردن مکان درب و پنجره ها و همچنین مکان نصب کابینت، شوفاژ، فن کوئل، روشوئی، LCD و ... استادهها و سازه های نصب تجهیزات را در فواصل حداکثر 60 سانتیمتر توسط پیچ های فولادی سر مته دار به رانرها نصب نموده و سپس بر اساس نقشه های تاسیسات لوله های آب، برق و فاضلاب در فضای بین استادها جای گذاری شده و در مرحله بعد ورق های به ضخامت 2 تا 3 سانتیمتر XPS را به دو سطح دیوار توسط پیچ های سر مته دار و واشرهای گالوانیزه نافی مخصوص به سازه پیچ می گردد. 
پس از این مرحله سطح XPS توسط سیمان مخصوص XPS اندود شده که پس از این مرحله همانگونه که در شکل مشخص شده است دیوار آمادگی کامل جهت مالش و یا نصب کلیه مصالح سنتی و مدرن که بر اساس جزئیات معماری مشخص می شود را دارا خواهد بود. ضمنا جهت فیکس نمودن لوله های تاسیسات به دیوارها از فوم پلی اورتان استفاده می شود.

2- دیوار با صفحات XPS در وسط:
در این روش تمام مراحل روش اول اجرا شده با این تفاوت که هنگام نصب رانرها و استادها صفحات XPS به جای اینکه در طرفین نصب گردد در داخل آن قرارداده خواهد شد.

مقایسه عایق های حرارتی:
عایق ساختمان XPS عایقی با میزان عایق بسیار بالاست. در استفاده از عایق ها، ضریب هدایت حرارتی مصالح و مقاومت حرارتی آنها از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد بطوریکه در کتاب مبحث 19 ملی ساختمان به مصالحی یا سیستم مرکبی که انتقال گرما از محیطی به محیط دیگر را بطور موثر کاهش دهد. عایق حرارتی قابل استفاده در ساختمان اطلاق می شود و آن عایقی است که ضریب هدایت حرارتی آن Ύ کمتر یا مساوی 0.065W/M.K و ومقاومت حرارتی آن مساوی یا بیشتر از 0.5M .K/W باشد. 
بر مبنای فرمول حرارتی هرگاه Ύ کم شود مقاومت حرارتی افزایش می یابد بطوریکه مطابق جدول زیر برای ایجاد مقاومت حرارتی R=0.5 ورق XPS به ضخامت 5/1 سانتیمتر نیاز است و برای رسیدن به همین مقاومت نیاز به بلوک سفالی به ضخامت 25 سانتیمتر و یا نیاز به آجر سوراخدار به ضخامت 42 سانتیمتر می باشد.

 

عایق ساختمانی اجرا شده :


               

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی