برق، الکترونیک، الکتروتکنیک، مکاترونیک، پزشکی، کشاورزی

برق، الکترونیک، الکتروتکنیک، مکاترونیک، پزشکی، کشاورزی و

برق، الکترونیک، الکتروتکنیک، مکاترونیک، پزشکی، کشاورزی

برق، الکترونیک، الکتروتکنیک، مکاترونیک، پزشکی، کشاورزی و

داده هایی در مورد برق، الکترونیک، الکتروتکنیک، مکاترونیک، پزشکی، کشاورزی و

تبلیغات
آخرین نظرات

پیک شفا

ShahBaz | شنبه, ۶ تیر ۱۳۹۴، ۰۲:۵۸ ب.ظ

درباره پیک شفا

مؤسسه پژوهشی پیک شفا اصفهان حدود 20 سال بی آنکه جویای نام و نشان خاصی باشد تحقیقات وسیعی را در مورد طب ایرانی آغاز نمود، این مؤسسه پژوهشی توسط سید محمد موسوی که عشق و علاقه زیادی به طب ایرانی کشورمان داشت آغاز گردید. پشتوانه تجربی این مرد محقق اطلاعات بومی و قدیمی بود که پدر و مادر و نیای او در مورد درمان به روش طب قدیمی داشته اند. اولین کتاب این محقق درسال 1376 با نام پیک شفا مشتمل بر حدود 800 صفحه به چاپ رسید که بسرعت در بازار فروش نایاب گردید، این کتاب درمان‌های قدیمی را بر روی اکثر بیماریهای مبتلا به مردم مورد بررسی قرار می داد.
سپس حدود 21 جلد کتاب و تعدادی جزوه و مقاله تألیف گردید و تاکنون 14 جلد کتاب به زیور طبع آراسته و در اختیار علاقمندان قرار گرفته است. مؤسسه به سرپرستی و مدیریت سیدمحمد موسوی روشهای جدید را ابداع نمود تا با حفظ پایگاه سنتی طب، با مناسبات و رفتارهای امروز جامعه سازگاری داشته باشد. این شیوه‌های درمانی در عمل تأثیرات شگفت انگیزی در علاج بیماری‌ها داشته و نکته مهم این است که نشان می‌دهد فرمول‌های طب ایرانی چقدر با موازین علمی و ساختاری بدن انسان سازگار بوده و در هر زمان با حفظ اصول اولیه خود در نوع و روش‌های ظاهری مصرف قابل تغییرند این اصول پایه نشان می‌دهد که طب پایه و اصلی همان طب قدیم می‌باشد و اطلاق طب پایه به طب ایرانی کاملاً بجا و مناسب است. درک و کشف این اصول پایه و تطبیق آن با شرایط امروز زندگی جامعه ما باعث شد تا آوازه روش‌های درمانی این مؤسسه و ابداعات این مرد از مرزهای کشور گذشته و بتدریج در جهان امروز جایگاه خود را باز کرد و توانایی علمی به همه علاقمندان طب قدیم شناساند. اولین مصاحبه با سید محمد موسوی در روزنامه الرای العام کویت در چهار صفحه بزرگ به چاپ رسید , خبرنگاران این روزنامه بویژه خبرنگار معروف و مشهور این رسانه پرطرفدار کویتی با نام مستعار«امین» تحقیقات وسیعی را از بیماران شفا یافته در ایران و سایر کشورهای جهان بعمل آوردند و پس از حصول اطمینان از موفقیت روش های درمانی مذکور آن را به چاپ رسانیدند. سپس روزنامه «الرایه» در قطر چند صفحه کامل خود را به این موضوع اختصاص داد. در پی آن سفیر سابق قطر که به بیماری عجیبی دچار شده و بزرگترین محافل پزشکی آمریکا و اروپا از درمان وی عاجز شده بودند,به دیدار این محقق ایرانی شتافت و ظرف مدت چند ماه شفای خود را باز یافت و به همین مناسبت سیمای سراسری قطر گزارش وسیعی را از نحوه درمان بیمار مذکور توسط سید محمد موسوی پخش نمود و آنرا از امتیازات طب اسلامی بر شمرد.
رادیوی صدای جهان عرب در اروپا و آمریکا نیز اقدام به تهیه گزارشاتی در مورد فعالیت های طبی این مؤسسه نمود و آنرا در سراسر جهان پخش نمود. پس از آن خبرگزاری دانشجویی «ایسنا» و روزنامه «جامعه» همشهری نیز گزارشاتی در این زمینه منتشر نمودند. روزنامه های محلی و محافل دانشجویی و دانش آموزی نیز به نوبه خود مصاحبه هایی در این مورد انجام دادند. این محقق ایرانی برای همه بیماران مراجعه کننده به مؤسسه پرونده هایی تشکیل داده و سیر بیماری را تا درمان کامل در آن ها درج می نماید. در سال 84 هجری شمسی ریاست محترم شبکه 4 صدا و سیمای جمهوری اسلامی از ایشان برای اجرای یک برنامه تلویزیونی در برنامه علمی پرتو دعوت به عمل آورد که در تاریخ 84/08/08 بطور زنده پخش گردید و با استقبال شدید مردم کشورمان روبروشد, امّا مسئولین بهداشت و درمان و پزشکانی که اساساً با طب ایرانی و ملّی کشور مخالف هستند استقبال خوبی بعمل نیاوردند.
مؤسسه پیک شفا یک سیستم پستی در چند سال اخیر راه اندازی کرد که از طریق آن بسیاری از بیمارانی که در شهرها و کشورهای دیگر بسر می برند و قادر به حضور در اصفهان نیستند, با گفتگوی تلفنی و ارسال مدارک پزشکی بیماری خود را توضیح می دهند, و راهنمایی لازم را دریافت می کنند.
قابلیت های درمانی این مؤسسه روزبروز در حال افزایش بوده و تا کنون بیماری های سرطان مغز، خون، استخوان، دستگاه گوارش، سیروز کبدی، سرطان لنفوم را علاج نموده است. همچنین بسیاری از بیماری های صعب العلاج مانند : میگرن، آرتروز، رماتیسم، ام.اس، بیماری های پوستی، بیماری های دستگاه گوارش، صرع، تالاسمی مینور، بیماری های خاص مردان، نازایی و بیماری های خاص زنان و ده ها بیماری دیگر با موفقیت در این مؤسسه درمان شده است.
مؤسسه پیک شفا از کارهای فرهنگی غافل نبوده از جمله حدود 2 سال به آموزش تعداد زیادی از پزشکان علاقمند به طب ایرانی پرداخته. متأسفانه علیرغم استقبال شدید مردم و بسیاری از محافل پزشکی جهان , همانطور که همگان بر این نکته وقوف دارند، مسئولین وزارت بهداشت و درمان کمتر حاضر به شنیدن حرف های نو هستند و همواره از رشد روش های طبی که فاقد پایگاه غربی باشد جلوگیری به عمل می آورند، این مؤسسه و اکثر محققین و متخصصین طب ایرانی از برخورد انحصارگرایانه و ضد علمی برخی از مسئولین در رنجند. باعث تعجب است کشوری که رهبر فرزانه اش به کرّات همگان را به تولید علم و دانش فرا می خواند، چرا در عمل توسط مسئولین رده های پائین اینگونه خصمانه با محققین و دانشمندان و مبتکران برخورد می نماید و تحت عنوان قانون با برداشتهای نابجا و تفسیرهای مغرضانه چوب قانون را بر سر فرزانگان و اندیشمندان جامعه می کوبند.
قرآن طرفداران رسوم جاهلی را مورد سرزنش قرار می دهد که آیا اگر پدران شما در ضلالت و گمراهی بوده باشند باز هم شما به آئین پدرانتان می گروید. بسیاری از قوانین سازمان نظام پزشکی دیگر قابل دفاع نیستند و مسئولین امر بهتر است فکری برای وضع قوانین بهتر و منطبق با نیازهای علمی جامعه بکنند
این موسسه در راستای تحقق علم راستین طب سنتی ایرانی- اسلامی و با توجه به استقبال مردم فهیم ایران زمین، اقدام به برگزاری کلاس های آموزشی جامع طب ایرانی- اسلامی در سطوح مختلف( مبانی، کارشناسی، تخصصی، و دکترا) زیر نظر استاد موسوی در اصفهان پایتخت فرهنگی جهان اسلام نموده است.
حدود یکصد نفر از پزشکان و غیر پزشکان آموزش دیده در این مؤسسه سال هاست مشغول ارائه خدمات پزشکی و درمانی می باشند. روش های درمانی ابداعی این مؤسسه بر پایه مبانی اصولی طب سنتی با توجه به شرایط روز تبیین و تعیین گردیده و در عین سادگی با استفاده از داروهایی که در دسترس عموم قرار دارد به موفقیت های چشم گیری نائل آمده است. مؤسسه پژوهشی پیک شفای اصفهان همواره تلاش نموده تا با انجام تحقیقات گسترده در علوم طب ایرانی و مطالعه عمیق در علوم پزشکی آکادمیک، به ارتقای سطح علمی خود بپردازد.
استاد موسوی معتقد است در شرایطی که طب حاکم بر کشور، طب غربی است و دست اندرکاران طب غربی در ایران چشم دیدن پیشرفتها و کارآمدی های طب ایرانی را ندارند، بهترین گزینه ارتقاء سطح آگاهی مردم از توانایی های بی نظیر طب سنتی ایرانی می باشد، وی می گوید:
غرب زدگی و مقاومت در مقابل طب ایرانی آنچنان در سردمداران پزشکی و بهداشتی کشور رسوخ کرده که حتی اگر تمامی بیماران صعب العلاج با روش های طب ایرانی درمان شوند، بازهم اجازه رشد و شکوفایی از سوی مسئولین داده نخواهد شد. اگر می بینید که طب سنتی مورد توجه قرار گرفته است ارتقاء سطح آگاهی مردم از توانایی های این طب اصیل و شریف می باشد.
 استاد موسوی در مورد غرب زدگی و رسوخ آن در یک قرن اخیر در میان روشنفکران جامعه ما می گوید:
آثار تبلیغات سوء محافل علمی غربی آنچنان عمیق و شدید است که حتی پزشکان علاقمند و متعهد به طب سنتی نیز نسبت به حکمای طب سنتی احساس جدایی می کنند، علیرغم آن که طب سنتی ایران در چند دهه اخیر توسط حکیمان و دانشمندان غیر آکادمیک در سراسر کشور رواج پیدا کرده اما باز هم طب غربی نمی خواهد به این برتری ها و موفقیت ها اقرار نماید.
به عقیده این محقق طب اصیل سنتی کشورمان به پشتوانه تعداد انگشت شماری از حکیمان و دانشمندان عالم به علوم پزشکی طب سنتی پویایی خود را حفظ کرده است. اگر غیر از این بود تاکنون بسیاری از پزشکان آکادمیک دانشکده های طب سنتی با انفعالی که نسبت به طب غربی از خود نشان داده اند، باعث نابودی طب اصیل سنتی ایران شده بودند. غربی کردن طب سنتی مانند آن است که بخواهیم روحانیون و علمای حوزه های دینی را کاملاً دانشگاهی کنیم و مدرک اجتهاد را نیز در دانشگاه با معیارهای فرهنگی غربی صادر نمائیم.

اطلاعات تماسی

تلفن تماس: 33451462-031 - 09136828017
ساعات پاسخگویی: صبح 9 الی 13- بعدازظهر 16:30 الی 20
آدرس: اصفهان،خیابان کاوه، خیابان باهنر، تقاطع دوم، بعداز کوچه 25 درب بعد از مغازه عطاری پلاک 48

جهت اطلاع از دوره های آموزشی موسسه پیک شفا با شماره های زیر تماس حاصل نمایید:
09131131872 -031-34463111 
ساعات پاسخگویی و ثبت نام: صبح 9 الی 13
مکان ثبت نام و برگزاری کلاس ها:اصفهان،خیابان کاوه، خیابان باهنر، تقاطع دوم، بعداز کوچه 25 درب بعد مغازه عطاری پلاک 48

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی