برق، الکترونیک، الکتروتکنیک، مکاترونیک، پزشکی، کشاورزی

برق، الکترونیک، الکتروتکنیک، مکاترونیک، پزشکی، کشاورزی و

برق، الکترونیک، الکتروتکنیک، مکاترونیک، پزشکی، کشاورزی

برق، الکترونیک، الکتروتکنیک، مکاترونیک، پزشکی، کشاورزی و

داده هایی در مورد برق، الکترونیک، الکتروتکنیک، مکاترونیک، پزشکی، کشاورزی و

تبلیغات
آخرین نظرات

طراحی دستگاهی برای کاهش سردردهای میگرنی

ShahBaz | دوشنبه, ۱۵ تیر ۱۳۹۴، ۰۲:۳۹ ق.ظ

محققان دستگاه کوچکی طراحی کرده اند که می تواند به کاهش و درمان سردردهای میگرنی کمک کند. دستگاه GammaCore در ابعاد یک ریش تراش برقی طراحی شده و با دو باتری کار می کند و با تولید سیگنال های الکتریکی به کاهش حملات میگرن و سردردهای خوشه‌یی کمک می کند. این دستگاه در سمت راست گردن بر روی پوست بالای نبض شریان کاروتید به مدت 90 ثانیه قرار داده می شود و یک ژل رسانا بر روی دو بخش مرتبط با پوست، میزان اثربخشی دستگاه را افزایش می دهد. 
دستگاه GammaCore در آمریکا و اروپا از جمله بر روی 50 بیمار در بیمارستان سلطنتی لندن و دوبلین مورد آزمایش قرار گرفته و نتایج آزمایش حاکی از عملکرد مثبت آن مانند داروهای متداول سردرد بدون داشتن عوارض جانبی است، به طوری که میزان حملات سردرد در نیمی از بیماران تا حدود 50 درصد کاهش را نشان می دهد. این دستگاه همچنین بر روی بیمارانی که پاسخی به داروهای متداول نشان نمی دهند نیز موثر گزارش شده است و می تواند شدت حملات میگرن را کاهش داده و حتی از بروز حملات نیز پیشگیری کند. استفاده از این دستگاه توسط متخصصان و برای استفاده خانگی با تجویز پزشک متخصص امکان پذیر است. 
حملات میگرن به طور متوسط یکبار در طول ماه ایجاد می شود و زنان بیش از مردان دچار این نوع سردردها می شوند. علت دقیقی برای بروز حملات میگرن تاکنون کشف نشده است، اما کاهش سطح ماده شیمیایی سروتونین یکی از دلایل احتمالی سردرد عنوان می شود. سردردهای خوشه ای از شیوع کمتری به نسبت میگرن برخوردار است و بیشتر مردان را درگیر می کند و در ناحیه شقیقه یا یکی از چشم ها احساس می شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی