برق، الکترونیک، الکتروتکنیک، مکاترونیک، پزشکی، کشاورزی

برق، الکترونیک، الکتروتکنیک، مکاترونیک، پزشکی، کشاورزی و

برق، الکترونیک، الکتروتکنیک، مکاترونیک، پزشکی، کشاورزی

برق، الکترونیک، الکتروتکنیک، مکاترونیک، پزشکی، کشاورزی و

داده هایی در مورد برق، الکترونیک، الکتروتکنیک، مکاترونیک، پزشکی، کشاورزی و

تبلیغات
آخرین نظرات

سردرد

ShahBaz | چهارشنبه, ۱۷ تیر ۱۳۹۴، ۰۲:۵۱ ب.ظ

سردرد

سردرد

 

شایعترین درد انسان سردرد است بیش از 400 نوع سردرد وجود دارد و 20%انسان ها بیش از 10 سال از زندگیشان با سردرد شدید میگذرد.سردرد از جمله علل مهم غیبت از سر کار و افت درآمد مردم محسوب میشود.

اغلب از من میپرسند چرا من سردرد گرفته ام برای پاسخ دادن به این سوال پزشک باید از شما شرح حال بگیرد و سپس معاینه انجام دهد و اگر لازم شد عکس و آزمایش یا نوار و غیره بعمل آورد تا بتواند هم تشخیص دهد و هم سوال شما را جواب بدهد.

 

من دوست ندارم دارو مصرف کنم فقط میخواهم اطمینان حاصل کنم که مساله خطرناکی در بین نیست؟

این مساله را در همان ابتدا به پزشکتان بگویید این اطلاع باعث میشود پزشک فقط بیماریهای خطرناک را رد کند و خیال شما راحت شود و کار یا مخارج اضافی از نظر مسایل درمانی بر شما تحمیل نشود.

 

میگرن چه نوعی از سردرد است و چه خطراتی دارد؟

میگرن یک سردرد ژنتیکی است که به ارث میرسد.9% آقایان و 16% خانمها در جامعه از یکی از انواع میگرن رنج میبرند(در کل 25% افراد یا از هر 4 نفر یک نفر) این سردرد مشخصاتی دارد اما کشنده نیست وخطر قابل توجهی ندارد با کنترل درد میتوان به زندگی عادی ادامه داد

 

ایا ممکن است سرگیجه من به میگرن ربط داشته باشد؟

بله بعضی از انواع میگرن بشکل سرگیجه بروز میکنند.

 

من هروقت عصبی میشوم سردرد میگیرم چکار کنم؟

افراد عصبی باید با کمک روشهایی نظیر عبادت/ورزش یوگا/ریلاکسیشن/مدیتیشن و غیره یر خود مسلط شوند و اگر از روشهای فوق نتیجه ای بدست نیامد به پزشک مراجعه کنند تا با کمک دارو آرام شوند.

 

به من گفته اند داروی اعصاب وابستگی میاورد آیا این مطلب درست است؟

مصرف بسیاری از داروها منجمله داروهای آرام بخش اگر تحت نظر پزشک نباشد میتواند وابستگی بدهد اما اگر تحت نظر پزشک دارو مصرف نمایید مشکلی نخواهید داشت.

چه اشکالی دارد اگر من برای درمان سردرد مسکن مصرف کنم و به پزشک مراجعه نکنم؟

ذر شرایط زیر اشکالی ندارد:

سردرد از تعداد دفعات کمی برخوردار باشد و به داروی مسکن با دوز پایین پاسخ مناسب بدهد و بیمار بیماری مهم دیگری نداشته باشد و مسکن نیز از داروهای استاندارد بدون نیاز به نسخه باشد که از داروخانه معتبر تهیه شده باشد.

 

من میترسم که علت سردرد من تومور باشد مادرم تومور مغزی داشته است؟

جهت بررسی به پزشک متخصص مغز و اعصاب مراجعه کنید و اطلاع فوق را به ایشان بدهید تا بررسی شوید.

 

من قبل از سردرد تاری دید دارم ایا مشکل بزرگی است؟

لزوما خیر.برخی از انواع سردرد میتوانند تاری دید بدهند نظیر برخی از انواع میگرن.جهت بررسی به پزشک مراجعه کنید

 

من سینوزیت خود را عمل کرده ام اما باز سردرد دارم چکار کنم؟

از آنجاییکه علیرغم عمل برخی از موارد سینوزیت عود میکند ابتدا به متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه کنید اگر اطمینان پیدا کردید که از نظر سینوسها مشکلی ندارید به متخصص مغز مراجعه کنید.

 

سردرد من قبلا به مسکن پاسخ میداد اما در حال حاضر هر چه دارو مصرف میکنم اثر نمیکند چکار کنم؟

شما در حالتی هستید که ما به آن حالت "پرچم قرمز" میگوییم حالت پرچم قرمز یکی از حالات زیر است:

1-آغاز سردرد در بالاتر از 50 سالگی

2-سردردی که الگو و نحوه آن عوض شده است

3-سردردی که علیرغم درمان شدت و تعداد آن اضافه شده است

4-سردردی که اخیرا به دارو مقاوم شده است

5-سردرد همراه با علایم اضافه نظیر:تاری دید-بی حسی یک نیمه بدن-خواب آلودگی-تشنج و ...

6-سردرد با تب و علایم عفونی

7-سردرد در کسانیکه بیماریهای خاص نظیر سرطان و ...دارند

در موارد فوق بیمار سریعا باید به متخصص مغز مراجعه کند.

 

اصلا سردرد یعنی چه؟

درد در بدن زمانی ایجاد میشود که یک عامل آسیب زا به بدن آسیب بزند و درد زنگ خطر فرد است که از فرد میخواهد به مساله رسیدگی کرده آنرا حل کند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی