برق، الکترونیک، الکتروتکنیک، مکاترونیک، پزشکی، کشاورزی

برق، الکترونیک، الکتروتکنیک، مکاترونیک، پزشکی، کشاورزی و

برق، الکترونیک، الکتروتکنیک، مکاترونیک، پزشکی، کشاورزی

برق، الکترونیک، الکتروتکنیک، مکاترونیک، پزشکی، کشاورزی و

داده هایی در مورد برق، الکترونیک، الکتروتکنیک، مکاترونیک، پزشکی، کشاورزی و

تبلیغات
آخرین نظرات

دندان پزشکی بدون درد

ShahBaz | دوشنبه, ۱۹ مرداد ۱۳۹۴، ۱۱:۴۹ ب.ظ

دندان بدون درد

وقتی قرار است به دندانپزشکی بروید خواه وناخواه ترسی را دردلتان احساس می کنید . ترس از آن صدای دلخراش دریل ، تزریق آمپول برای بی حسی ووسایل دندانپزشکی قد ونیم قد فلزی که روی سینی کنار دندانپزشک ردیف شده اند . ترس ودلهره از این دردها وقتی شدت پیدا می کند که شما خاطره بدی هم از دردی که درمطب دندانپزشکی داشته اید از قبل در ذهن داشته باشید . ولی دندانپزشکی همیشه با درد وناراحتی همراه نیست . تکنیک هایی در دنیای دندانپزشکی مدرن وجود دارد که آن ها را در مجموع "دندانپزشکی بدون درد "می نامند .

بدون تزریق ،بدون دریل

اجازه بدهید سری به ژاپن واسترالیا بزنیم . در این کشور ها به تازگی تکنیکی در برخی از مطب های دندانپزشکی برای درمان پوسیدگی های دندانی استفاده می شود که نیازی به تزریق داروی بی حسی واستفاده از دریل های دندانپزشکی ندارد . تصورش را بکنید ،روی صندلی دندانپزشکی بنشینید ودندانپزشک بدون تزریق امپول وبدون استفاده از دریل ،پوسیدگی دندان شما را درمان کند .

دراین روش از یک ماده ضدعفونی کننده (ضد میکروبی ) ویژه استفاده شده است که با استفاده از لیزر فعال می شود .بنابراین وقتی دندانپزشک ان را روی دندان قرار می دهد ولیزر به آن می تاباند ، باکتری های پوسیدگی زا ی دندان را می کشد واز بین می برد . پوسیدگی دندان ها یک بیماری شایع است که به وسیله باکتری های ویژه ای ایجاد می شود .

اسیدهای حاصل از این باکتری ها مواد سخت را درخود حل کرده وپوسیدگی دندانی را ایجاد می کنند .دراین روش دندانپزشک ماده سیل کننده را به بیمار خواهد داد تا آن را در منزل روی دندانش بمالد با استفاده از این مواد ساختمان دندان تحریک می شود تا خود را بازسازی کند وساختمان جدیدی را جایگزین بخش های از دست رفته کند .

نور ،ژل ،حرکت

روی "دندانپزشکی بدون درد" را دندانپزشکی به نام Myles Dakin پایه گذاری کرده است . او از تکنیک های ویژه برای درمان بیمارانش درلندن استفاده کرد . بازسازی ساختمان از دست رفته دندان با این روش امکان پذیر است ،چون ساختمان عاج دندان دارای خلل ونفوذ پذیر است واز سوی دیگر دورن بزاق کلسیم وجود دارد که یکی از عوامل اصلی سازنده مولکول های دندان است .

البته کلسیم موجود در بزاق است که جرم هایی را که روی دندان ها شکل می گیرند ،می سازد ولی دراین روش دندانپزشکان بازسازی ساختمان دندان را هدایت می کنند . این تکنیک نو ،پیشرفتی در علم دندانپزشکی به شمار می آید چون دریل کردن وپر کردن (ترمیم ) ساختمان دندان همزمان وبدون درد برای بیمار انجام می شود .

" اوزون" نخستین ماده ای بود که در دندانپزشکی برای کشتن میکروب های پوسیدگی زا مورد استفاده قرار گرفت ولی این گاراندکی سمی است . دراین روش تقریبا در عرض 90ثانیه ماده ضد میکروبی روی پوسیدگی دندان گذاشته شده ودر آن نفوذ می کند . سپس لیزر برای فعال کردن این ماده ضد میکروبی استفاده می شود . پس دیگر برای برداشتن پوسیدگی از صدای دریل خبری نیست .

بعد از آن ، دندانپزشک دندان را بایک ماده نفوذناپذیر می پوشاند که دندان را دربرابر سرما وگرما محافظت می کند . این ما ده اجازه می دهد کلسیم از بزاق دوباره روی سطح دندان رسوب کند ودندان را دوباره معدنی کند وفلوراید بزاق هم درساختمان دندان شکسته وساختمان نوسازی شده را استحکان می بخشد .

دراین روش ،حفره پوسیده شده دندان در عرض 3ماه کاملا بازسازی شده ودندان به شکل طبیعی واولیه اش در می آید بدون این که در آن ماده ترمیمی استفاده شده باشد . این روش هنوز در دندانپزشکی برای بیماران گران تمام می شود ولی خوبی این روش این است که درآن بدون تزریق ،بدون دریل وبدون پر کردن (استفاده از مواد ترمیمی ) دندانتان ترمیم می شود .                    

                                                                                                                                   ادامه دارد  

مطالب مرتبط :

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی